Thursday, March 19, 2009

Lamenye aku sepi..

Salam..

Lamenye aku menyepikan diri.. Memang tak ada langsung mood untuk berkarya sejak akhir-akhir ni, agaknye mood orang pregnant memang camni kot ek???... Hari ni baru rasa nak berkarya, walaupun dalam otak ni memang tak ade bende dan idea yang nk di coretkan untuk entry kali ni. Apa pun, aku cuba gagahkan juga untuk mencoret sepatah dua karangan untuk mengubat rindu berblogging. Ye..memang akhir2 ni aku terlalu sibuk dengan kerja dan kehidupan. Di tempat kerja memang aku x menang tangan untuk siapkan semua tugas2 yang perlu di settlekan, lebih2 lagi keadaan aku yang dah semakin memboyot ni. Walaupun tak ada lah seberat mana perut ni, tapi rasenye segala perjalanan kerja aku di opis ni dah sedikit perlahan dari sebelumnye. Kadang tu penat juga dibuatnye..sebab aku kena terkejar2 dan beremosi skit masa kendalikan kerja yang melibatkan salesman kat opis ni. Malas nak cerita pasal salesman kt opis aku ni, buang karen dan penat aku je nk menaip. Sememangnye dorang sume ni membuatkan aku bertambah tension dan penat.. Rasa nak retired je. (bleh ke camtu??heheh. Aku belum tua lg..:( )

Tu baru bab kerja di opis, belum lagi bab di rumah. Emm.. sekarang ni memang aku rajin gak lah masak kat rumah, macam rasa best je bila dapat masak.. walaupun kadang2tu terkejar2 gak kat dapur sebab nak siapkan sume hidangan sebelum aku dapat bersantai menikmati drama SPA Q yang sememangnye amat aku gilai.. Rasenye korg sume pun mesti mengikuti Drama bersiri ni kan?? Pada aku, jalan ceritanya boleh tahan, dan aku suke dengan pelakon2 yang memegang setiap watak dalam drama ni. Aku sampai kat rumah lebih kurang jam 5.30, so lepas siap solat asar je aku terus ke dapur untuk memasak, siap 2 3 hidangan.. baru lah aku dpt relax kan diri. Rasa penat memang x ingat lah, tp pe pun aku gembira sebab dapat masak untuk hubby dan family aku.. dan sekurang2nye aku rase puas hati makan masakan sendiri drpd nak makan masakan orang atau kedai yang entah kenapa sejak akhir2 mengandung ni buat aku rasa kurang skit nak makan di luar. Ada je rasa x puas hati bila makan kat kedai makan. Jadinya, baik aku masak sendiri kat rumah, lebih menepati selera dan citarasa aku.

Malam pulak aku memang relax skit, cuma de waktunye aku kne membasuh n iron baju. Pas tu baru lah relax dan dapat tido ngan lenanye sebelum menunggu untuk hari esok. Camtulah rutin aku buat mase ni.. cuma masa untuk aku berblogging memang dah kureng sangat. MOOD memang zero lah.. apa pun.. aku tetap enjoy!!

8 comments:

Ciklinn said...

akak memahami dik perangai ibu mengandung ni..kdg2 pelikkan... tapi itulah pembawaan budak...

jaga diri yer.....

zh-ena said...

aku time pregnant mmg tak msk dapur pun..mkn ajer la hasil tgn org lain..
harap ko jg diri n kandungan baik tau

b4r1n4 said...

sampai umah 530?? aku dapat kuar ofis kul 530 tu dah kira bersyukur sangat dah, huhu..

iman said...

hehehe chao!chao!acik chugie.....semoga acik chugie enjoy hadap hari2 b4 bersalin....

p/s : mase pantang xleh mkn sesedap...;p

~Cinta Cukulet~ said...

mungkin baby akka tak suka blogging kot hehehe..

Unknown said...

ciklinn,
:D memang pelik pun kak, selamat de yg memahami situasi sy ni.

ena,
aku mase mule2 pregnant mmg x leh langsung masak na, skang ni dh rajin sokmo plak.

barine,
aku abis keje kul 5, tepat kul 5 je xpun lg 10@5 minit kul 5 je, aku dh standby dlm keta n pecut balik umah mcam schumacher heheh:D

Iman,
mmg tgh enjoy ni..Acik de sebulan lebih je nk mentedarah sebelum bermulenye episod pantang.

cinta cukulet,
akak pn rs camtu gak lah..camne nk buat ek??

fuadnis said...

haahhla..lama ko menyepi..mcm mana rupe terbaru ko peknen ni..tunjukla sket gambar terbaru..

Unknown said...

nis, nnti aku try snap gambo terbaru aku ek. Khas untuk tatapan ko heheh:D

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates