Saturday, May 28, 2011

# Fadiah # ummi dan baby

Punca Fadiah Meragam aritu..

Salam..

owh, bz nye daku ni kan..
dah lama tak jengah n ziarah kawan2 seangkatan..

kawan2 ku yang sedang pregnant, dah selamat bersalin kah kalian??
aduh.. x sempat nak jalan terjah ke rumah Kak gorges and Nafiraa yang tengah sarat tu..
nanti bila free aku dtg lawat umah maya kamu ye..
dah tak tau ape cerita kawan2 blog yg lain juga..

owh ye, tentang Fadiah yang melalak meraung bagai ari tu,
sudah pun ku tahu puncanye..
YEM..
yes, ni semuanye di sebabkan YEM yang aku makan hari sebelumnye..
Yem tu keladi ye kawan2..
makanye.. bila kita ibu yang menyusu anak makan makanan yang berangin,
maka, susu yang di salurkan pada anak juga akan berangin.. (itu logik aku sendiri ok.)

Sebabnye, 2 3 hari jugak si anakanda ku sorang ni meragam..
perut kembun rupenye.. angin banyak
Yang buat aku perasan, bila die dah melalak2 tu, aku akan sapu minyak..
dan nampak die lega lepastu, tapi kejap je lah..
dia akan menangis meraung dulu, pastu baru die nak menyusu..

Sian Fadiah..
ni semua salah ummi yang x berpantang makan..
sebenarnye ummi terlupa.. *wink*..

Lepas ni kena lebih berhati2 dengan makanan yang aku makan,
demi menjamin kualiti dan kesihatan susu yang nak ku salurkan pada anakku itu..

sekian dulu,
-chugie-

8 comments:

Unknown said...

aah la keladi n keledek berangin kan :) sian fadiah..hehehe

Ena said...

alahai.. sian nya..

tak pe.. pasni ummi akan berhati2.. :D

@e_da said...

lama tak lawat sini..anak menyusu ibunya mmgkena pantang jaga makan kan...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

sian fadhia..
pasni ummi kena lebih berhati2 dlm pemakanan.. ;)

Ya ALiya said...

banyak la benda yg tak boleh nak makan time nyusu kan baby ni....kena jaga2 la yer.....

Nida n' Hanafi said...

Memang kena banyak pantang, dulu kalau anak Kak Nida kembung, minyak Yuyie disapu di belakang pelipat kaki anak.. (ajaran mak sedara)

mamaarifakeemaisy said...

kite lum bersalin chugie..baru je peknen nak msk 10 minggu..ihiks.. =P

tu la lama tak dgr khabar chugie, huu~

ye ke gitu..sian fadiah..len kali beringat umminyee..huu~

A N A K - A N A K K U said...

erm....kalau mcm tuekan z,ko minum air halia, tumbuk halia ,pastu letak dlm air suam minum....bagi anak ko susu...nnt dia akan tekentut², hehehe dulupum aku de slh mkn, mkn cempedak...nasib x jadi pepe kat anak aku..lelaki lagilah kene pantang.....erm..pepun mkn beringat erk

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates