Saturday, August 9, 2008

Alkisah Nak Pegi Tengok Wayang..

Salam...



Malam semalam, pas mkn mlm adik aku suggest g tgok wayang. So, bile dgr nk tgok wayang, aku pn pe lagi mmg suke giler lah sbb mmg dh lame x tgok wayang pun.. kalu dulu mase zaman dating2 ngn hubby @ ngn kengkawan, tiap2 minggu sure muke aku je melekat kt cinema, x kire lah GSC ke, TGV ke, atau pun kat Cineplex 'Cineleisure The Curve' (aku rase kaya org panggung tu sebab aku perabih duit tgok wayang tiap minggu heheheh).. Kebetulan hubby aku pn mmg nk ajak tgok wayang gak, so mlm smlm aku, hubby n adik pompuan aku gerak ke cineleisure The Curve utk tgok wyg. Adik aku nk tgok susuk, hubby aku plak nk tgok cite buaya 'Rogue'.. dua2 cite best. Aku x kisah pun tgok memane, janji tgok wayang.. (nk lepas gian kui kui kui )



Sampai kat kaunter wayang tu dlm kul 9.40mlm.. ktorg pun cek lah kt screen kaunter tu.. tayangan utk cite rogue x de lagi di tayangkan kt situ.. Pastu ktorg cek plak cite susuk, tp dh start kul 9.20. Nak tunggu utk next tayangan dlm kul 11 mlm, x kan nk tunggu kat situ sampai 2 jam??? aduh..lebam.. Aku try gak pujuk hubby utk beli tiket 9.20, sbb tiket tu still available, tp die x nak.. die kate cite tu dah stat.. tension tol aku ngn mamat ni. Emm memang frust betul lah.. ktorg try tgok cite2 lain yg de kat panggung tu, tp sume x menarik minat aku. Akhirnye, ktorg decide untuk cancel tgok wayang.. tp aku mmg betul2 frust sbb x dapat nk lepas gian tgok wayang. Aku try plak call TGV n GSC, mane tau dpt book last minit tiket dlm time2 camtu.., bile call je, sume cite2 yg ktorg nk tgok tu sume dh penuh.. hampeh betul lah. Atlast ktorg decide g lepak makan McD kat Bukit Rahman Putra mase OTW back balik umah tu. Bosan betul lah... nk tgok wayang, last2 tgok McD hahahahah:))



The conclusion is: ktorg ni mmg buang mase n minyak kuar jejauh utk tgok wayang, atlast.. lepak kat McD BRP bdr baru gak... hahahah membosan kan betul kn..??



Pengajarannye: Len kali kalu nk tgok wayang kene book awl2, x pun kene plan awl utk tgok wayang.. jangan main aci redah je..hehehhe:D



Sekian..ceritera pendek dr aku kui kui kui ;))



K lah, chow dlu.... daaaaaaaaaaaaaaaaa salamz...

5 comments:

b4r1n4 said...

isk..siannya ko..huhu..aku pun slalu gamble je pegi ambush cineleisure tu..kekadang je book tiket dulu (kalau rasa citer tu sure full-house punye).

dah tgk meet dave? ok gaks.. ;)
the mummy - tomb of dragon emperor ke..aku tgk pun sbb ada jet li, hehe..

the dark knight pun cam besh, sbb ada late Heath Ledger..tp aku x tgk lagi.

Shada said...

salam ziarah...salam kenal,

saya dah lama tak tengok wayang...huhuhu

Unknown said...

::barine::

1st time gamble, tp x mengena.. nangisssssssssss!!!

tol ke meet dave best? tp tgok para pelakon die not bad, mmg layan gelak punye ni.. nnti nk g tgok ar :)

Unknown said...

::shais::

hi there.. salam kenal2 gaks!! dh lame x nengok wyg ek? jom ler p tgok!! kite layannnnnnnnnn sume movie ek ekekekek

b4r1n4 said...

betul le..tgk si eddie murphy je sudah..penat aku gelak..huhu

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates