Friday, August 8, 2008

sebulan bergelar isteri...

Salam...

Tanggal 05/08/2008, genap lah sebulan usia perkahwinan aku dengan Mr hubby (fahmi). Pejam celik pejam celik.. dh sebulan aku kawin n jd isteri org.. ermmm.. cam cepatnye mase berlalu.. tp still de byk lagi bende yg aku kene belajar utk melayari alam ni..

Dalam sebulan ni aku lebih byk sakit dr sihat.. gaknye tergezut kot hahahah:)) mane taknye, beberapa ari pas je abis kenduri belah umah hubby, aku demam panas.. seminggu gak lah demam.. hubby dh naik risau sbb tgok aku terbaring je. Sampai 2 klinik ktorang pegi sbb panas badan aku makin teruk.. memule tu pegi ke Putra Medical Centre, sbb aku mmg biase pegi klinik ni kalu demam, n so far alhamdulillah.. ubat die mmg ok n demam aku pn x lame. Tapi kali ni, demam aku x gak kebah2, badan aku makin panas, esoknye hubby bwk aku g klinik kerajaan kt sg buloh plak, pastu doc sarankan utk buat blood test sbb takut kene denggi.. tp syukur alhamdulillah aku x kene demam denggi tu, kalu x.. mmg kes naya.. Hubby mmg risau sampai mlm pun die x leh tido jaga aku. Sian die.. dugaan pertama bergelar suami heheh:D... kakak aku plak bile tgok aku demam lame sgt dh pikir lain, katenye maybe de org niat x baik kt aku sampai aku jatuh sakit teruk cmni. Tp aku xde lah percaya bende2 ngarut ni, pada aku sakit ni dtg dr tuhan, n die bg aku sakit sebab die lebih sayang kan aku..

Pas seminggu demam, keadaan normal balik.. aku pn dh mule kerja n jalan kan tugas harian aku.. cam biaselah, pagi mmg x buat sarapan pun sbb masing2 kuar awal, n bangun pn ngam2 je utk solat subuh.. pastu dh kene bersiap nk g keje. pas keje 2 minggu, tibe lah masenye aku n hubby g honeymoon.. ktorg g langkawi (utk trip g langkawi ni aku cite dlm next entry k).. seminggu gak aku kat sane. Mase sampai sane, aku dh start batuk2, tp x de selsema lagi. Hubby dh mule risau balik sbb takut aku demam. Tp alhamdulillah sepanjang honeymoon ktorg aku x demam pun. Cume batuk skit je. Tp balik je ke rumah, batuk aku makin teruk, pastu di tambah pulak dengan selsema n demam.. aku demam lagi mcm minggu sebelum ni.. kali ni pun terbaring gak. Selamat lah mak mentua aku ade, die yg byk jaga makan minum aku sume.. terharu rasenye ngan jagaan die.. huhuhu.. Demam kali ni pun sampai 2 klinik aku pegi.. 1st klinik kat umah mak mentua aku n kedua kat Putra Medical Centre.. Kali ni hubby aku siap complaint kat doctor tu yg ubat sebelum ni langsung x ok. Pastu doctor bagi aku ubat yg lebih kuat dr sebelumnye.. pas makan ubat tu, baru lah demam n selsema aku kebah.. cume batuk je still x ilang lagi.. tension pn ade ni.. sampai lah tgh taip entry ni pun aku still terbatuk2, sakit perut aku dibuatnye.. x tau lah cmne nk ilang kan batuk ni.. pada kengkawan yg ade petua nk ilangkan batuk, bleh ler kogsi ngn aku ek..

emm panjang lebar dah aku bebel dlm ni, c'tnue next entry k.. chow dlu. daaaa... salamz...

6 comments:

fuadnis said...

suzie...

ish..ish..suspen betol aku bc entry ko ni..penat aku tggu ending nye..aku ingat ape tau??selalu klu dah pengantin baru nie,pastu demam plak tue..ntah2 ko bunting pelamin..rupenye dak lagi ye??he..he..

Unknown said...

:anis:

huhuhuh... tu ar nis, aku pn igt ngndung gak, sbb ramai yg ckp camtu. Tp, bile buat Pregnant test, xde pun.. blum de rezeki kot. Ko bg ler petua cmne nk lekat ngan cepat kui kui kui kui ;))

b4r1n4 said...

oit makcik..

lama tak blogging, bz honeymoon ke..kuikui :P

Unknown said...

::barine::

barin.........huhuhuhuh aku demam, pastu dh sihat aku g honeymoong, pastu demam balik... eeee...sayangnye tuhan pd aku kn??? hahahahah:)) ko sihat ke??? bebawak ler call aku sahabat mung ni ek.. aku tau ler ko bz..

intan izani said...

betullah org kata
pengantin perempuan pas kawen biasenye demam
kenape ek???
emmm...

Unknown said...

::intan azura::

hi intan.. heheh, tu x leh komen lah.. ni dh kawin ke blum? kalu blum.. nnti dpt lah experience camtu huhuhuhu;))

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates