Wednesday, September 24, 2008

I'm Pregnant!!

Hi.. Salam ceria..

Just short N3 at this moment. Memang x berkesempatan langsung utk create N3 yg pepanjang, walaupun rindu yg amat nk posting mcm2 kt dlm ni. So for this N3, aku just nk share yg aku dh pun PREGNANT!!! Alhamdulillah.. dh nk masuk 8 minggu pun.. maybe berkat doa kwn2 yg nk akungandung cepat kot heheheh:D rezeki bulan ramadhan..

hmm..about morning sickness plak, aku rs korang2 sume yg dh penah ngandung, pastinye dh merasa ape yg aku rs... bezanye teruk ngn x teruk je.. pd aku, ni pun dh cukup teruk n menduga aku..waaaaaaaaa:(( x sangke begini rupenye.. boleh dikatekan akunye teruk kot or maybe de yg lg teruk ke? huhuu aku sampai ke harini x berselera untuk makan n nak bau makanan atau masakan pun aku x sanggup. Kalu bau je, sure aku akan rs muntah n mmg nangis lah nk menahan dr bau2an yg x menyenangkan tu.. skang ni pn aku dh kurui kering dah.. hope alahan ni x berlarutan lame lah, bukan pe, kesian pd baby aku. aku kalu x mkn xpe lg. hmmm pe pun aku mmg x sabar menunggu baby sulung aku ni.. korang doakan aku n baby sentiasa sihat n selamat sampai ke penghujungnye ek...:)

12 comments:

DYLA said...

hi suzie, happy to hear that!
bertambah la kwn2 inas yea.. so when is the due?

jaga diri baik2 k.. dont woly about the morning sickness. biasanya 4 bln dah ok..

ok, congrats to u n ur hubby.

b4r1n4 said...

congrats!! ^_^
teruskan mengupdateproses pre-motherhood ko ye..take care! :)

Unknown said...

::dell::

ha? 4 bulan baru ok? perghh dasat lamenye.. aku igt setakat 2 3 bulan je :D

insyallah due on may 2009

Unknown said...

::barine::

barin..sepanjang pose ni aku x dpt menikmati makanan kegemaran ku.. waaa..:(( barine, ko bakal jd makcik g huhuhuh..

Unknown said...

salaam.

tahniah Suzie. banyakkan bersabar dan berdoa. insyaAllah, takkan lama sickness tu (walaupun ada sesetengah orang yang menanggung sampai 7-8 bulan). memang perit skit sebab semua tak lalu ditelan, tp make sure setiap makanan yg mana ko boleh makan, biarlah yang berkhasiat. kalau boleh makan buah-buahan atau salad pun dah cukup baik tuu.

your emotion would swing in the early months, jadi harapnya encik suami dapat memahami, ya. semoga bertahan, dan harapnya orang-orang keliling juga menyokong sebaik mungkin.

TAHNIAH suzie!!

fuadnis said...

wah....masin mulut aku!!kan aku dah cakap..ko balik dr langkawi mesti peknen punye!!nampaknye aku kene g langkawi lagik laa...muaahaahaa..anyway,congrates ye!!

lambatla aku nk tgk n3 nasi daging mcm ni..hik..hik..

YAN said...

Wah... tahniah tahniah... cekap betul... heheh.. Morning sickness mmg menyakitkan... Aku bukan kene morning je sampai 24hour sickness kau...malam2 pun ble bangun wek wek...adela sampai 5 bulan baru selera datang balik... Banyak2 bersabar ye..

Unknown said...

::Tun's::

Thanx tun's.. emm mmg memeritkan pun, tp bile memikirkan baby..ilang segala²nya. anyway, thanx utk nasihat yg mmg amat berguna tu.. sokongan dr korang as kwn2 mmg amat d perlukan :D

::Anis::
heheh mmg masin pn mulut ko nis. Eh moh ler pegi langkawi, mane tau ko pegnent for the 2nd baby ihik.

::Yayan::
TQ TQ.. hehhe rezeki yan.. berkat bulan ramadhan ni kot. Tp sebelum aku tau yg aku pegnent, aku mmg aktive n makan pn cam biase je sememangnye kuat dan banyak. Tp lepas je dpt berita pengesahan dr Doc yang aku pregnant, terus selera aku ilang n dan² time tu x leh bau makanan langsung.. pelik bin ajaib kn?? sampai ke hari ini aku mmg x leh nk masuk dapur lagi heheh:D

Anonymous said...

hehehehe rase dan alami jer per y aku rase dulu z, bukan memain, bukan cobaan tp bebetol....

heheheh tahniah wat ko ngan fami...

Unknown said...

::Imah::
Memang aku tengah merasa pun..huhuhu dan sememangnye bukan cobaan, bukan memain.. memang betul² daaaaaaaaaaa.. :D

Shah CJ said...

bykkan baca surah maryam dgn yusuf. ustaz kata biar mudah mengandung. hehe

jaga diri raya2 nih. jaga makan juga. mak bidan kata ELAKKAN makan2 berasid dn tajam2 spt nenas, strawberi, air tebu..

aku kata: jgn suka main lompat2.. hehe

Unknown said...

::CJ ::
hahaha.. mmg sy x akan melompat pun CJ oiii... bahaya tu.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates