Friday, March 22, 2013

Ibu Menyusu WAJIB mendapatkan KALSIUM..

Assalamualaikum..

Tahu tak yang ibu menyusukan anak dengan susu bdn WAJIB mendapatkan jumlah KALSIUM yang sepatutnya??

Nak tahu Kenapa dan Apakah kebaikannya?

Untuk pengetahuan semua ibu2 yang menyusukan anak. Antara kompisis vitamin yang tinggi dalam susu ibu adalah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh.

 Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

 Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan.

OsteMatrixTM lebih dari sekadar kalsium yang mana ia membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

 # Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit Komprehensif, Terbukti Secara Klinikal dan Mudah Ditelan.# Saya adalah Pengedar Sah Shaklee ID no 866440 Suzianti Maswar HP NO 012.3814786 Sekian.. -Chugie-

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates