Friday, July 25, 2014

# Cyst # ESP dan Cyst

ESP Shaklee dan Cyst / Kanser / Fybroid

Issue Cyst dan ESP ni memang tak pernah habis di perkatakan. Walaupun dah di terangkan banyak kali, tapi masih lagi ada yg was2 dan ada yang ajukan lagi soalan yang sama..

jom baca info lengkap tentang ESP SHAKLEE yang sangat HOT ni..
Terutama anda yang menghidap Cyst / fibroid / kanser.

******************************
Copy paste info dari blog ini
Jika anda risau Soya mengakibatkan Cyst, anda patut baca entry ini sampai habis. Ini serius, kerana apa yang kita percaya kadang-kadang tak betul. Baca, selidik dan kaji sendiri fakta fakta dibawah.

Pastikan anda mengambil Soya yang berlabel NON-GMO.

Non-GMO tu ape?
Non-GMO ialah Non-Genetically Modified Organism. Iaitu soya yang ditanam secara organik dan tidak menjalani proses genetik. Kacang Soya yang berbahaya;

KACANG SOYA TIDAK ORGANIK
Penanaman yang menggunakan baja kimia, pestisid dan lain-lain baja kimia menyebabkan soya mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa kepada RISIKO PENYAKIT KANSER.

KACANG SOYA GMO
Adalah lebih murah kerana ia menghasilkan TOKSIK. Tetapi pengambilannya LEBIH BERISIKO kepada kesihatan.

9 ASID AMINO
Asid amino yang sangat penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino ini MELAMBATKAN, MENGGANGGU & MEMBANTUTKAN proses penting tubuh badan.

KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL
Soya mempunyai sumber Isoflavone, berfungsi untuk tindakan horman, pembentukan jisim tulang dan merendahkan serta mengurangkan risiko kanser. Namun, penggunaan ALKOHOL boleh mengakibatkan KEHILANGAN 88% Isoflavone daripada kacang soya.

BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN
Menyebabkan fungsi tubuh terganggu dan membantu meningkatkan risiko KANSER terutamanya bagi individu yang normal.

KACANG SOYA YANG DIPANASKAN
Kacang soya yang dipanaskan MELEBIHI 60C akan merosakkan kandungan proteinnya! Dah tak ada protein, buat apa nak ambil soya tu lagi,kn?

KACANG SOYA YANG DITAMBAH KALSIUM
Memang kalsium diperlukan oleh tubuh. Namun, dalam proses pembuangan minyak soya, soya menjadi berasid. Penambahan Kalsium akan menyebabkan PENEUTRALAN soya. Alaa, kalau dah neutral, mana khasiatnya?

ESP* adalah contoh Soya Non-GMO. ESP mengandungi Genistein yang terbukti berkeupayaan untuk mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam pemulihan uterus, ovari, menopous dan pembesaran prostat. So ianya sangat selamat untuk penghidap cyst.

ESP juga tidak mengandungi hormon Estrogen yang dikatakan penyebab kanser.
Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
Soy Protein Shaklee tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.
25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

Jadi, sebelum anda mengatakan tidak kepada Soya, selidiklah dulu Soya jenis apakan itu?

********************-*******************
tiada bukti yang menunjukkan bahawa soya pencetus cyst..
Kalau tidak, masakan tempe tu jd makanan orang jawa.. kn?

jadi, kenali perbezaan GMO dan Non-GMO ye..

Sekian..
Info dari saya,
Chugie a.k.a Suzie
Pengedar sah shaklee

No comments:

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates