Monday, November 10, 2008

Sakit Kepala

sakit kepala lagi waaaaaaaa...

Arini dah masuk 2 minggu aku kene serangan sakit kepala yang rasenye paling teruk dalam sejarah hidupku. Mane taknye, kali ni aku kene sakit kepala untuk setiap hari, kalu dulu memang lah aku ade kena sakit kepala, tapi idak ler seteruk ini sampai kene hari-hari. Yang buat aku pelik sakit kepala tu datang bile nak masuk tengahari sampai lah kemalam. Bile bangun pagi, sakit kepala tu pun ilang..tapi akan menjadi balik bile dah nk masuk tengahari.. memang tension yang teramat sangat nih. Kalu dulu mase tak pregnant memang aku dah belasah actifast atau pun panadol, dan kalau sakit kepala dah jadi tahap serius, baru lah aku menjengah ke klinik (maklum je lah..aku ni mmg susah nak ke klinik sbb rase fobia, x suke bau dalam klinik dan yang paling aku x suke, kena makan ubat..wek!!). Tapi la ni, aku dah ngandung, so nk makan ubat sembarangan ni memang amat lah di khuatiri. Just tunggu minggu depan jelah untuk buat check up sekali.

Aku ade gak try searching internet tentang petua2 untuk hilangkan sakit kepala ni, dan sememangnye banyak petua2 yang aku dapat. Tapi dukacitanye, memang aku belum lagi pernah nak mencube, sebabnye?? bile tengok bahan2 yang di gunekan tu memang akan buat aku rase meloya dan nak muntah..aduh.. x tahan lah. So kesimpulannye, segala pencarian petua mengilang kan sakit kepala memang out of list!..

Ade segelintir kawan2 aku berpendapat yang sakit kepala ni boleh jadi adalah salah satu dari sickness pregnancy. Alasan dorang, sebab ade segelintir wanita yang mengandung, yang mana x mengalami muntah2 yang teruk, pasti akan ade alahan hamil yang lain seperti contohnye sakit kepala atau migrain yang teruk. Dan keadaan ni memang penah berlaku pada salah seorang dari ahli keluarga kawan aku. Ceritanye, sorang kakak die ni memang tak mengalami muntah2 dan loya2 yang teruk semasa hamil, dan kakak die hanye mengalami keadaan muntah2 ni sekejap je. Tapi kakak die kena sakit kepala yang teruk sepanjang kehamilannye. Bayang kan 9 bulan mengandung menanggung sakit kepala?? aduh..x sanggup! Emm..boleh diterima pakai ke teori camtu ek?? ntah lah kan, mungkin juga ni salah satu dari alahan hamil kot. Yelah manusia ni kan lain2, so dugaan yang kita terima pun pastinye lain2.. Aku cume harap sakit kepala ni tidak lah berpanjangan sampai ke akhir penghamilan aku ni. Seksa gak kalu asyik sakit kepala je, lelebih lagi sakit tu setiap hari. Memang rase nak pecah kan je kepala ni.. Moga aku di beri ketabahan dan kesabaran semasa kehamilan ini dan moga baby dalam kandungan ni sihat dan selamat aminnnnnnn...

3 comments:

fuadnis said...

chugie,
sabarla okay..memang adat org mengandung gitu..aku dulu pun sama..tapi aku punye time sakit kepala elok nk masuk magrib je..nk magrib je sure sakit..dah tau..tggu jela..pastu bangun pagi sure uwek..uwek dlm bilik mandi..tapi elok nk g keje dah okay balik..kelako gile..sebab tak tahan sangat aku jumpe doc peribadi..cewah..memang pakar bersalin la..dia bagi ubat sakit kepala khas utk org peknen..alhamdulillah..takla menangung sakit berpanjangan..kalau ko tak tahan..ko jumpelah doc yg memang betul2 pakar bersalin minta ubat sakit kepala..jgn pg klinik biasa je..

DYLA said...

hehehhe,
suzi, ok jugak la sakit kpala, ada org siap pengsan2 kene tahan wad.... dont worry, sakit kpala to wont last long... jap jer nnti okay.. yg penting jgn biar perut kosong...

Unknown said...

nis,
memang tengah bersabar pun.. demi anak huhuuhuh.. sabtu ni de checkup, so nk mintak ubat sakit kepala ngn doc.

deyll,
tul pe yg ko ckp tu, kirenye aku ni x lah teruk sangat menanggung sakit, cume kite ni manusia kadang2 leka n lupe yg ade segelintir orang lagi teruk bebanannye mase pregnant.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates