Tuesday, May 5, 2009

Belum lagi..

Salam..

Terima kasih pada sume member blogger yang mendoakan aku dan baby.. Tapi sampai ke hari ini masih belum keluar lagi babynye.. Agaknye baby still x puas makeup2 kat dalam tu kot kn?? ahaahahah.. Sebelum ni doc ada nasihatkan supaya aku berjalan2 (gerak aktif) supaya bukaan tu cepat, dan dah 2 3 ari ni memang aku x keje n ambil peluang ni untuk berjalan2, memandangkan doc dah bagi MC seminggu kat aku.  Alhamdulillah, aku tak ada rasa sakit langsung atau kontraksi yang teruk buat masa 2 hari ni. Sebelum ni aku rasa agak cemas gak, yelah sbb dah de bukaan.. dan dengar cerita dr pengalaman orang, untuk tunggu bukaan seterusnye agak sakit, dan kontraksi tu akan jd lebih kerap. Tapi beza plak pada aku, selama 2 hari aku bercuti ni, memang tak ada rasa sakit pun.. aku pun dah siap kuar berjalan2 lagi dengan hubby (mengikut nasihat doc) abis gak lah sume shopping complex kami tawaf, dan semalam aku ada buat ve lagi, dah bukak 2 cm lebih.. tapi sampai lah ke saat aku menaip entry ni, aku tak ada sebarang rasa sakit..  Bertuahnye lah rasa badan kan.. :D  Member dan sedara mara pun tiap hari bertanya, samada aku dah selamat bersalin atau belum.. tiap masa, sure ada yang bertanyakan khabar aku dan baby. emm..dorang pun x sabar nak tunggu kelahiran baby ni hehehe:D xpe, tunggu jelah masanye nanti.. insyallah mudah2an sume selamat amin..

Baby buat masa ni still lagi bergerak aktif, dan mengeras. Cuma waktu malam aku ada rs sedikit sakit tapi tak teruk sangat.. tu pun kejap je. Alhamdulillah syukur sangat sebab x rasa sakit2 yang teruk, tapi x tau lah camne keadaanye selepas ni.. apa pun, aku kene bersedia untuk berjuang.. ya, perjuangan aku masih belum tamat.. 

Sehingga ke saat dan detik ni, aku masih menanti masa untuk perjuangan itu.

7 comments:

DYLA said...

baby masih nak manja dlm kandungan...

Ciklinn said...

hihihihih ni sama kes dgn anak2 akak lah ni... selesa duk kat dlm perut...dua2 lewat 10 hari..

apapun akak doakan semua selamat yer

Zura Tahir said...

agak2nye anak ko xnk tgk dunia luar kot...ialah kan skrg nie mcm2 hal jd...selesema pig lah...cikugunyalah...ragutlah...tangkap khalwatlah...tue yg dia takut tue nk kuar tgk dunia luar tue...hehehe...

Unknown said...

aku beria benar memikirkan ko dah selamat bersalin suzie..

tak pa, banyakkan berjalan tu, dan mencangkung [jangan gelak, ok] mmg elok. semoga diberikan kekuatan dan dipermudahkan segalanya.

@e_da said...

Ida doakan semoga dipermudahkan proses bersalinnati.. bayk2 berdoa yerr....

baby masih nak duk dalam tak puas tu gaknya... heheheh

zh-ena said...

teruskan perjuangan ko zie..harap cpt2 la bersalin erk..

Marsha~ said...

dah bersalin dah kot ni???? semoga segalanya selamat

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates