Thursday, May 7, 2009

# kisah

Hari Ini..

Em.. hari ni sangat membosankan.. dan aku masih lagi belum melahirkan. Tanda2 nak melahirkan pun masih lg belum muncul.  Tak pe lah, aku setia menanti wahai hari.. 

Baby buat masa ni masih lagi bergerak aktif yang mana kadang2 tu buat perut aku sedikit sakit di sebabkan tendangan demi tendangan dan pergerakan2 yang dia buat kat dalam perut aku.  Agaknye die pun tak sabar dah nak kuar, sebagaima tak sabarnye aku nak lihat babyku..

Hari ni, hubby malas nak teman kan aku kat umah, katanye bosan nak menunggu hari yang tak muncul2 ni. Yelah, aku pun paham dengan keadaan dia, dah masuk hari yang ke-4 kami tunggu hari bersalin, tapi masih tiada sebarang tanda. Mungkin hubby pun dah bosan yang amat sangat, jadi dia pun minta izin dari aku untuk bekerja, aku pun tak sampai hati nak tengok die kebosanan, lagipun instinct untuk bersalin tu still lagi tak aku rasakan. Makanya, hari ini hubbyku pun dah start keje balik. Nasib baik juga lah ada peneman aku di rumah hari ni. Adik lelaki aku tak kerja, tayar motor die pancit..so memang tuah nasib aku lah kot. Alhamdulillah, atleast ade lah juga orang yang nak di harap kalau2 aku di takdirkan tiba2 sakit nak bersalin.

Tapi sebenarnye dalam hati ni tetap mengharapkan hubby ada kat sebelah, takut kalau apa2 jadi kan.. walaupun hati ni mengizinkan dia untuk bekerja, tp de rasa sedikit sedih gak sebab dia tak de dirumah arini. emm..nasib aku lah..nak buat camne?  Tapi di sebabkan hubby kerap call aku untuk tanya khabar, kiranye aku bersyukur gak lah, dan rasa sedih di sebabkan ketiadaan hubby di sisi tu kurang lah sikit. Walaupun dia tak ada kat sebelah, atleast dia keep on calling aku. So tak ada lah aku terasa sangat. Dalam pada masa tu gak, aku sentiasa berborak dengan baby kat dalam perut ni, kalau nak keluar kena tunggu ayah balik dulu..heheh:D mcm lawak pun ada, bercakap dengan perut..

Apa pun, moga segala yang berlaku hari ini berjalan dengan lancar dan tenang.. kalau lah di takdirkan aku bersalin hari ni, aku mohon di permudahkan segala urusanku.

4 comments:

Unknown said...

elok apa cakap2 ngan baby...tak de yg kelakar pun, suzie.

aku juga sabar menunggu beritamu...hehehe

Ayu Zan said...

em...bagus tau ckp dgn baby..
baby tu dengar suara mama die..

Zura Tahir said...

ko beranak jelah mase hari ibu z...ngam2 ko jd ibu mase tue....

zh-ena said...

aku rasa ko bersali hari ahad nie la..hadiah utk hari ibu..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates