Friday, June 26, 2009

Kini Aku kembali..

Salam semua..

Lamanya tak update blog.. aku pasti ramai yang dah merindui aku dan cerita2 aku ni ekekekek (perasan sendiri je aku ni ahahah). Begitu juga lah aku, jari jemari ni dah terlalu gatal nak menaip cerita2 yang dah lama aku simpan masa hari2 berpantang ari tu. Untuk pengetahuan semua, aku telah selamat melahirkan baby pada 11.05.2009 hari tu, baby girl seberat 3.8kg, dengan panjang 5.6cm. Nama Baby aku Nur Fatin Adlina yang maksudnye Cahaya yang memikat keadilan kita. Dilahirkan secara C-Section kerana baby aku yang boleh dikatakan agak besar. Nanti aku ceritakan detik2 itu k..

Alhamdulillah, aku dah melepasi 44 hari berpantang yang memang penuh dugaan dan cabaran. Kalau di beri pilihan antara mengandung, bersalin dan berpantang. Aku akan say NO pada berpantang. Tak sanggup aku, semuanya harus di jaga rapi, bukan setakat fizikal je, malah mental,emosi, tenaga dan byk lagilah. Pada yang dah melalui hari berpantang ni, pastinye dapat rasa ape yang aku rasai. Tapi mungkin gak pengalaman berpantang ni tak semuanya sama.

Dari hari pertama aku berpantang setelah selamat bersalin, aku dah di duga dengan macam2 hal.. termasuk lah keadaan baby yang dapat demam kuning, dengan keadaan aku yang baru menempuhi saat2 berpantang dan banyak lagi lah. nanti2 lah aku ceritakan detik2 itu ye.

Buat masa ni, baby fatin tengah lena tido..tu yang aku dpt peluang untuk update blog ni. Kalu tidak, memang aku kne melekat kat sebelah die je lah jwbnye, sebab fatin nak orang melayan die, kalu tidak.. dengarlah suara merdunya berkumandang di segenap ceruk ruang rumah au ni..termasuk lah telinga orang2 yang de dalam ni.

k lah ek, x leh nk lelama.. nnti aku update lagi. Ni entry pengubat rindu korang je huhuhuh..

6 comments:

Zura Tahir said...

akhirnye...:D

Marsha~ said...

berpantang mmg menyiksakan.. nak2 kalau baby nangis malam.. kita ni dahle serba seksa dgn bengkung segala, sakit lagi, pastu kena pulak melayan karenah baby... mmg seksa.. sy dah rasa daaaaaaaahhhh.. heheh

YAN said...

Mane gambo?

{blythe.niaa} said...

diharapkan tempoh berpantang mu itu penuh dengan hikmah. ececewaaaahhh...

you know suzie,
berpantang pertama memang perlu diikut dengan sepenuh hati. lama kelamaan nnti kau fahamlah...


berpantang penting untuk kesihatan badan.

tak sabar nih nak emmbaca ceritamu...hehe

iman said...

heeheheh kan dulu akuckp z, pantang nie mmg seksa dr mengnadung dan bersalin...kalau bersalin kejap jer rase sakitnyer, baby kuar, ok dah...tp pantang....selaik luka x baik selaik tue ko menelan rase....heheheeh x lame laik aku bkl mengulanginyer...hope better than b4....

zh-ena said...

welcome back..rindu nak baca pengalaman ko..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates