Wednesday, September 1, 2010

# berpantang # info

Info untuk ibu2, kehamilan, berpantang & etc

Salam...

Tadi aku p godek2 web.. nak cari resipi2 berpantang
dan amalan2 berpantang selepas bersalin..

Owh, bukan aku yang sedang berpantang ye,
tapi adik aku yang baru je melahirkan baby nye semalam..
Anak Merdeka tu..

Memandangkan kami dah tak punya ibu,
dan die juga dah tak punya Ibu mertua,
maka, aku lah yang akan menjaganya selama berpantang ni..
dan ada juga bibik yang akan bantu die untuk beberapa minggu ni..

aduh, agak mencabar betul tugas ni tau.
1st time nak jaga orang berpantang ni..
walaupun aku dh pernah rasa saat berpantang, tapi.. lain gak keadaannye..
sebab aku di jaga oleh Mil ku..
sian adik aku..

So, aku dah dapat banyak resipi2 khas untuk berpantang
dan juga info serta tips2 berguna dari satu blog ni..
Kalau korang tak caya, bleh terjah ke laman beliau,
di NUKILAN SOFIE dan klik pada MOTHERHOOD

6 comments:

Ena said...

Merasa la chugie menjaga adik berpantang pulak yeh!.. tak pe la.. banyak ganjarannya tu sbb cg=hugie pun preegy kan..

Unknown said...

bagusnyerrr...leh jaga adik pantang..caiyuk2

Dilla Ady said...

kena ade tahap kesabaran yg tinggi menjaga ibu berpantang nih chugie..

tp kire ade pengalaman la nnti kalu nk kena jaga anak sendiri berpantang sok bile da tua kan..

dilla bab2 nak mandikan baby tu ha yg lemau lagi..risau tercelup baby jek..hihi

Singgah Ke
LIFE JOURNEY DILLA-ADY
Kurang Hasam Boi Sungguh La!

|| NaFiRaa || said...

wahhh.. sangat kagum.. jaga adik tengah pantang.. tak pe laaa.. boleh buat persiapan untuk diri sendirik jugak kan~

mak encik | SZ said...

heee...
klu akak sahih bg golden tiket je klu kena jaga orang berpantang..
haaa makan2la apa nak makan ... ihiks...

Farra Dhelina said...

kena byk ilmu di dada mnjaga org bpantang ni kan..selamat bertugas sis :-)

suka menu time pantang..suka mkn yg kering..suka lada htm..sedap nyaaa

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates