Friday, May 9, 2008

Selamat Hari Ibu..

Bertuahnya pada yg masih ada ibu..



Dah x lama je lagi Hari ibu kan? 11hb may 2008(ahad) Dulu mase mak masih ade, aku biasa gak sambut hari ibu ni.. tu pn mase umr dh masuk sekolah menengah. almaklum, time tu je baru di kembangkan dengan sambutan2 mcm ni. Dulu masa kecik2 memang x de buat pn sambutan camni, maybe sbb mak pn x penah nk ajar atau die sendiri pn x tau tentang ni sume.. dan selepas die x de, ktorg hanya sambut untuk kakak je. sbb die pn dh jd ibu Memandangkan sekarang aku bakal mendapat ibu mertua, so aku akan join tunang aku untuk sambut hari ibu ngan bakal mak mentua aku. Biasanya untuk sambutan hari ibu ni ktorg bagi kek je, n hadiahkan something utk die.. pastu just celebrate simple2 je. x de lah nk buat besar2 pn. Paling koman pn ktorg kuar makan ramai2. Walaupun sambutan ni simple, tp memang bermakna..especially pd ibu tu sendiri. Just nk tunjukkan sikit penghargaan dr kite sebagai seorang anak kepada die ibu kite.. Kalu kenang kan masa dolu2, aku selalu gak sambut utk mak. Belikan die kek n tapau KFC balik ke rumah pastu makan ramai2..memang syok sangat time tu. Still lagi terasa bahagianya waktu tu..

Kalu nk di ikutkan ni kali yang ke 8 aku sambut hari ibu tanpa ibu tercinta. Banyak gak lah aku dpt email dr kawan tentang sambutan ari ibu ni, n x lupa jugak ngan iklan2 yg kuar kt media. Tiap kali tgok iklan n email2 camgini, tiap kali tu gak lah hati tersentuh n jadi sebak, pastu mula lah air mata aku ni murah je nk kuar huhuhu.. sedih jangan kire lah.. n time ni gak lah aku rase nk mak ade kat sebelah n peluk erat2.. nak cium die, nk borak ngan die.. nk luahkan macam2 kat die.. tp tu sume hanya impian kosong yg xde makne langsung. Utk korg yg de pengalaman yg sama ngn aku kehilangan ibu, sure dpt rase pe yg aku rasakan.. Kalaulah boleh masa ni di putarkan balik, nk je aku buat macam2 utk mak. Aku nk buat tu, aku nk buat ni, nk anta dia g haji, nk bwk die g sini, n macam2 lagi lah as long as die feel happy n rasa bahagia je selalu..

Selalunye masa-masa macam ni, baru lah teringat nk buat mcm2 utk mak. Lumrah manusia kan, bila org yg kita sayang tu x de, time ni lah kite nk betulkan yg itu, betul kan yg ini, nk buat tu lah, nk buat ni lah. Bila die masih ade, x pernah pun teringat utk buat sume ni ataupun mesti akan tertanguh2 utk buat. Jadi pada korg yg masih ade ibu tu, hargailah die sepenuhnye.. buat lah ape yg sepatutnye die dapat dr kite anaknye.. bukan utk hari ibu ni je, tp untuk setiap hari.. kadang2 tu memang lah ibu ni akan marah, akan pukul dan akan buat mcm2 lg.. tp tu sume lumrah seorang ibu, n sebenarnye die terlalu sayang kan kite..

Pada ibuku, hanya doaku sebagai hadiah tanda peringatan ku untuk mu yang telah tiada..moga dirimu sentiasa bahagia dan aman selalu di samping tuhan yg maha Esa. amin..

3 comments:

b4r1n4 said...

insya Allah, doa kita sampai utk dia..

aku pun skang wish hari ibu kat mak ngah aku je, huhu..

Anonymous said...

same2 kite doakan pada sume ibu2 yang telah tiada...

Anonymous said...

selamat hari "BAKAL" ibu wahai suzie. jgn sedih2. awak kan bakal ibu.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates