Friday, December 18, 2009

Last day kami di Sabah

Salam..


Untuk entry last pasal sabah ni aku just nak cite skit2 je ek..


Ok, memandangkan hari ni kami akan berangkat balik ke semenanjung, jadi kami plan nak ke pasar Tamu atau juga di kenali sebagai Sunday Market sebelum bertolak ke Airport.. Jadi seawal jam 9 pg kami dah bersiap sedia dengan beg pakaian, dan breakfast dulu untuk kali terakhirnye di hotel yang kami menginap tu, lepas abis kemas2 barang, kami terus check in dan bertolak ke destinasi pertama kami iaitu Pasar Tamu..


Fatin yang dah ready nak p jenjalan....

Sebelum berjalan, perut kene lah isi dulu.. lagi pun ni last makan b'fast kat sini kan, so aku pun belasah makan apa yang ada.. full giler perut time tu.


lepas makan, aku sempat gak lepak2 kata swimming pool hotel ni.. hajat hati nak mandi tak kesampaian sebab plan kami yang agak penuh sepanjang kat sana.. so, dapat snap pic pun dah memadai..

Ha.. ini lah die PASAR TAMU nye.. a.k.a Sunday Market.. sebab nama die sunday market adalah pasar ni hanya ada pada pagi hari ahad je.. dari awal pagi sampai jam 2.30ptg kalu x silap aku.. macam2 ada jual kat sini.. sampai ayam, kucing, ikan, arnab, anjing pun ada... kata tour guide tu, ada satu lagi pasar Tamu di sabah ni, (aku lupa plak apa namanye).. kat pasar tu lagi lah macam2 bende orang jual..kuda, lembu, kerbau pun ada kat pasar tu.. pelik kan?? :D

Hubby pun sempat gak cari sourvenir untuk mmber opis die.. fatin lak, tukang tarik2 barang2 tu..
Memang ramai betul orang kat pasar ni.. oh ye, masa nak sampai kat sini, aku x berapa sihat sebenarnye.. lepas je breakfast, perut rasa lain macam.. terus aku kene cirit birit + muntah2.. agaknye salah makan kot.. sampai dalam flight gak lah aku jadi lembik longlai sebab semua yang ada dalam perut dah kuar..nak makan pun rasa x selera sebab tekak dah mula rasa loya2..eee.. memang rugi betul lah.. jadinya, masa kami yang sepatutnye panjang kat pasar ni terpaksa lah di pendekkan sebab aku dah tak tahan, asyik muntah2.. yang ada dalam kepala otak aku masa tu cuma rasa nak landing kan badan je..



Dalam sakit2 masa kat pasar tamu tu, aku sempat gak lah rembat satu gelang untuk fatin.. nampak comel plak.. harga pun tak mahal..RM2 je.. pearl air tawar yang gred paling cikai punye.. jadi lah.. kenangan2 untuk fatin dari sabah..

Lepas ke pasar tamu, tour guide ni bawa kami lepak2 ke tanjung aru.. sementara tunggu masa nak bertolak ke airport. Kebetulan tempat ni memang dekat sangat dengan airport. Untuk korang yang nak ke sabah, jangan pulak tak singgah ke tanjung aru ni ye.. memang best sangat.. lepak kat tepi laut dengan angin laut yang memang cukup nyaman.. kat tepi2 kawasan tebing ni ada kedai2 dan restoran untuk pengunjung makan.. kalu siang tak banyak kedai makan buka, biasanya waktu malam lah lebih happening skit kat sini.


Tengok je lah fatin yang lena, bila kena angin sepoi2..

dah lepak dalam sejam.. baru lah kami berangkat ke airpot..
habis sudah perjalanan kami ke sabah..


2 comments:

Zura Tahir said...

zie ko kena biarkan rambut fatin tue panjang...br comel pakai gaun..sbb rambut dia tercacak2..

Unknown said...

zura - ra, memang tengah tggu rambut die panjang je ni.. tp yg atas tu still gak terpacak! huhu.. tggu skit ari lg, aku sure akan ikat toncet heheh:D

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates