Tuesday, December 29, 2009

Semangat aku hilang..

Salam..

Down nye lah aku rasa sekarang ni.. sebabnya anak aku sedang di landa demam panas yang agak teruk + batuk yang teruk + selsema, mungkin sebab gigi die yang sedang tumbuh tu.. risau, risau dan risau yang teramat2.. Masuk hari ni, dah 6 hari fatin kene demam ni semua.. sebelum2 ni walaupun die penah demam 1 set ni, tak pernah lagi die dapat demam panas yang teruk dan biasanye lepas makan ubat, sakitnye pun makin kurang. Tapi kali ni sangat2 teruk aku rasa.. dan aku pulak dah terasa lah downnye.. selamat lah hari jumaat lepas cuti, dan aku sambung bercuti untuk jaga dan pantau kesihatan fatin sampai semalam. Hari ni hubby pulak gantikan untuk jaga fatin.. tak sampai hati sebenarnye nak tinggal kan die yang sedang tak sihat, tapi terpaksa jugak sebab ada kerja2 penting yang nak di settlekan hari ni. Mungkin esok aku akan sambung ambil cuti lagi untuk jaga fatin.

Kali ni demam fatin agak teruk, bila dah demam panasnye cecah sampai 40 darjah, memang tak senang duduk aku di buatnye bila rasa badan die panas yang amat.. fatin pulak bukan jenis yang menangis melalak.. bila die rasa x selesa, die cuma merengek dan menangis kejap lepas tu bila dah di beri semua ubat, terus tido.. kadang tu rasa risau jugak sebab tak tau nak pastikan mana sakitnye.

Hari pertama tu die cuma kena batuk + selsema, demam fatin x terlalu panas sangat masa tu, aku bawak ke klinik untuk dapatkan rawatan.. sampai lah hari ke tiga, panas die mula terasa tinggi sangat.. aku try macam2 cara, semua petua yang orang bagi, jaramkan kepala die dengan asam jawa, ngan air ramasan pucuk daun rambutan, daun bunga raya lah..macam2 lah tp sampai lah hari ni, demam die mcam tu jugak.. Sebab panas yang terlampau sangat kami pun terus bawak balik fatin ke klinik yg aku pergi, sampai sana fatin trus masuk bilik rawatan sebab badan die capai bacaan 40 darjah, dan doktor n nurse terpaksa lap dan mandikan die sampai bacaan suhu badan die turun. Sebelum mandikan, doktor masukkan ubat demam jenis tablet dalam bontot fatin, lepas tu baru lah kebah, tapi kebahnye pun sekejap je, bila ubat tu dah abis, mula lah kena balik demam panasnye.. lepas masukkan ubat tablet tu baru kebah skit, tu pun lepas pekena ubat masuk dalam bontot tu. Ubat minum, memang tak berkesan langsung. Batuk plak sampai sekarang x ilang2.. dah tak tau nk buat ape dah ni..

semalam pun aku pergi lagi ke klinik, kali ni aku pergi ke pakar untuk dapatkan rawatan lagi.. kali ni doktor bekal kan lagi ubat tablet untuk di masukkan kat dalam bontot fatin..dan beri antibiotik lain untuk di cuba, sebab mungkin ubat antibiotik tu x serasi dengan fatin.. so far, hasilnye same je.. bila ubat dah abis dos, panas pun datang balik.. rasanye kalau panas fatin x surut2 gak, aku akan bawa die ke hospital pulak.. risau kalau2 terkena penyakit lain.. hope sangat die cepat sembuh.. rindu nak tengok die senyum, ketawa, ceria cam sebelum ni..

aduhai lah... moga doa aku di perkenan kan.. amin..

6 comments:

b4r1n4 said...

dun worry, dia nak besar tu. aku doakan fatin sembuh cepat. ko pun, take a good care tau.

|| NaFiRaa || said...

insyaAllah x de pape.. baby nak besar mmg cam tuh.. cuma kena pantau lebih sket time dia demam..
harap2 fatin cepat sembuh.. aminnn

ezan said...

risau jugak dgr fatin demam xbaik2 ni.. nak kata xbwk g clinic dah kan.. mmm.. kena pantau kot chugie.. make sure fatin jgn panas sgt. kalo panas je straight bwk g hospital sebab demam budak2 ni kan bahaya sket... dulu sarah pun camtu. demam tinggi sgt. tp kena tahan ward. lepas tu alhamdulillah ok...

auntie ezan doakan fatin cepat sembuh ye.. ramai yang risaukan fatin ni.. chugie pun kena strong ek.. take care !

Unknown said...

Barine - aduh...ibu mana yang tak risau barine. Nangis ni waaaa:((

Nafiraa - tu lah, semua kata camtu.. hope sebab tu gak ler. N hope tak de kene mengena ngn penyakit2 lain yg ada skang ni.. aduh.. risau sokmo ni!

ezan - sarah pun penah kena ye ezan?? emm memang mcm tu lah, kalu panas die tinggi gak dlm masa terdekat ni kami akan terus ke hospital. risau lah.. dah lah nak bg die makan ubat punye payah.

fuadnis said...

wei...

samalah kita..uzma pun demam wei..semalam kena cucuk..power injek kali ni,sebelum ni cucuk tak demam pun..akupun risau menggila ni..makan ubat je muntah..merengek je..asik kene dukung jee..aduhai..anak..anak..

Unknown said...

Nis,
yeke..alahai, siannye uzma. aku ni memang x bleh tengok budak kecik sakit..sayu je rasa hati.. hope uzma cepat sembuh.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates