Saturday, November 13, 2010

# info

Selamat rumahku tak terbakar!!

Salam..

Kejadian : petang semalam.. lepas balik kerja
Tempat : Dapur Rumahku..

Kisah:
Semalam, sampai je kat umah, aku rasa amat2 lah laparnye..
Tengok dalam periuk nasi, masih ada lagi nasi semalam..
Makanya, aku pun keluarkan lah nugget,
Lepastu panaskan minyak...
Dah siap masak nugget,
Aku dengan rasa terujanya terus kedepan untuk makan..

Kebetulan time nak makan tu, hubby and fatin balik..
masa hubby nak kedapur.. die menjerit!
"Sayang!!!!!!!!! kenapa x padam api dapur?!!!
dah terbakar ni!!"
menggelabah aku di buatnye..
terus kedapur, dan tengok api dah menyala tinggi..
uwwwwaaaaa... nak nangis dh time ni,
aku capai towel basah dan tekup kat api tu.. tp x berhasil!
last2 aku panggil adik aku yang tengah bz repair ketanya kat luar..
die ambik kuali yang dah marak api tu, and terus campak kat luar!

uwwwaaaaa... selamat umahku tak terbakar..
kalau tidak... tak tau nak kata ape!

Pesananku: Sila lah sentiasa beringat untuk menutup api dapur selepas masak!!
Pesanan ini untuk diri aku juga.. sebab lately, aku memang sangat2 nyanyuk nye.. huhuhu..

sekian dulu..
daaaaaaaaaa
-chugie-

18 comments:

Unknown said...

ya allah! sungguh berdebar2..kadang2 kita mmg terlupa, xleh nak wat ape kan..semoga ianya jadi ikhtibar utk diri kita semua :)

zella y said...

la....sib baik la chugie xde ape2... kdg2 mmg terlupa...zella pon prnah mcm tu...

xpe...alhamdulillah chugie n fmly xde ape2... syukur...

Sidratul Muntaha said...

aduh
seba baekk dik
ni ko tertinggal
yg akak dulu siap terbako stove akak...
bahan kuali laa...
siap curah air,ltk tepung..
seb abek tak tebakar umh org
seb baek jugak ko takpe2 ank beranak

ezan said...

alhamdulillah nasib baik xde apa2... ni pesanan utk diri sendiri gak ni...

~ain said...

hadoi laaa.. mujur sgt2 tak apa2.. cuak lak kita membacanya.. lain kali kena lebih hati2.. ish ish..

mak encik | SZ said...

pheww...sgt suspen...
kat umah akak ada standby pemadam api kecik...
tp bila berlaku kejadian2 mcm tu mesti panik kan...
klu akak pun belum tentu igt kat mana pemadam api tu ;p

|| NaFiRaa || said...

alhamdulillah semua selamat.. saya pon kena berhati2 jugak..kadang2 lupa tutup api dapur gas..huhuhu

Ayu Zan said...

akak lapa sangat kot..
ehehe..
xpe..syukur xape2..

actually mak saya pun pernah kena cam tu..

Mari Berbicara Hati ke Hati,
Weekend Yang Indah

ddfirdaus said...

takautnya chugie..ni pun bw sambil masak nuget mcm chugie..terus tengok api dapur..cuak..alhamdulillah selamat semua..

nieda said...

nasib baik tak jadi apa2...nida pun penah jadi mcm ni..pasni kena lebih berhati2

fuadnis said...

orang mengandung mmg camtula suzie...akupun asik pelupa je bila ngandung..bayangkan..ade benda nak cakap dgn hubby..elok hubby sampai depan mata..bleh lupa tetiba nak cakap ape..huhu...sadis sungguhla kita nie...

Ena said...

tu lakan.. kdg kita terlupa.. nasib baik asben chugie masuk dapur kan..
pengajaran bersama ni..

mommy twin said...

ish ish z....menakutkan... len kali berhati2 lar di dapur.. kes cam nie lar yg slalu menjadi kecelakaan..

mommy twin said...
This comment has been removed by the author.
Mek Rose said...

org pegnent mmg camtu kot eh
sy dulu masa pegnent pon selalu cuai..uwaaa
sib baik tak terbakar semua kan.ish..nauzubillah..

PCL said...

yang tak mengandung pon pelupa jugak,...sentiasa berhati2.

Zura Tahir said...

aku pnah kena masa tue nk goreng ikan masin...api marak pastue aku yg cerdik pndai nie terus simbah air...lawanlah jdnye..lepas tue br api tue padam..nasib baik ko...blur beb mase tue..api lawannye air dlm kepala...

Aredhel Helya said...

huhuhuhuhu..........seb baik tak de pape.... take care next time yer dear...

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates