Monday, November 29, 2010

# Bebelanku

Kan dah kene sebijik!

Salam..
emm..nak tau tak?
aku telah melazer orang jumaat lepas..
tapi bukan lah secara depan2,
tapi secara belakang2..
orang tu belakang aku je.
Cite die camni,
kami sefamily keluar makan malam..
time tu keadaan aman je, dan tenang dengan udara segar selepas hujan.
memang nyaman je tau!
Tengah kami makan tu, tiba2 ade plak orang belakang aku ni menghembuskan asap rokok..
makanya asap tu pun telah melalui muka aku,
bukan sikit tau, tapi berkepul2 hingga menggangu pernafasan aku.
dan dengan rasa geramnye aku terus melazer orang tu dari belakang!!
masa tu, aku buat2 pandang hubbyku, dan kate,
" eeeeeeee..mangkuk hayun betul lah!"
"siapa pulak lah yang sesuka merokok ni?"
"merokok ikut suke je.. agak2 lah skit asap rokok tu.."
dah lah aku tengah mengandung ni!"
"ape tak nampak ke budak kecik kat sini???!"
(aku cakap dengan nada yang sengaja kuat sebab nak bg die dengar)
haaaaaaaaa amik ko!
padan muka, siapa suruh merokok kat belakang aku?
pastu dengan suka suki die je hembus asap kat aku.
Fatin plak memang ngam2 tengah makan kat sebelah aku.
Makanya, kami berdua lah yang paling teruk kena asap rokok tu..
dan lepas aku melezer tu,
dah tak de asap dah berdendang2 kat meja makan kami.
Selamat orang tu paham bahasa.
kalau tak paham gak, memang aku snap pic die and pampangkan kat blog ni!
pssst: aku memang anti perokok, lelebih lagi yang x concern! mujur suamiku bukan perokok.
sekian dulu,
edisi men'lazer' orang ekekekek:D
-chugie-

18 comments:

Unknown said...

mmg melampau tau perokok ni..suka suki je nak rokok kat mane2 kan..hubby huda pun bkn perokok :)

Rina Rossoneri said...

kita paling pantang kalau kat kedai makan ada budak kecik lagi, pastu dia sesuka hati merokok...xada moral sungguh

Unknown said...

uhhuhu! tak suka perokok! :)

Ena said...

agaknya ena kena laser org camtu kot.. baru org berhenti bercakap.. boleh tak chugie? :D

Unknown said...

ena- betul3x!!! laser je, tp bior kene tempat tau..

~ain said...

hari tu masa kat lcct, ada cina pek tua tu sound mat indon ni merokok! mat indon ni buat muka plak kat cina pek tu. sekali hubby ain tunjuk sign no smoking tu kat dinding, mat indon tu blah.. (masih merokok)

nak mati, pi aaa mati sorang kan?
Harap-harap perokok sedar lah sikit!

|| NaFiRaa || said...

memang patut sound tepet jek kalo org cam tuh.. saya pon memang hangin kalo orang isap rokok dekat ngan lubang hidung saya nih.. rasa cam nak ajak gadoh jek! hahahahaha

Dilla Ady said...

darlin ai perokok tau chugie..

tp ai siap2 sound la kalu nk mengepam tu..ingat anak bini ye...baru la die pam jauh2 sket..hihi..

ezan said...

wah bagus zie... i like.. memang berani. :)

Zura Tahir said...

klau bos aku selambe je merokok dlm air cond..rase nk campak je..hahhaa...

wahida said...

saya pun anti perokok...nasib my hubby x smoking...mmg nak kena lahar perokok yg suka2 hembus asap sana sini...geram!!

CatlinaFly said...

hmm...hubby pengasuh is a heavy smoker...hisap rokok depan anak2 & budak2..camne nak tegur tu chugie?hubby sy pun merokok tapi tak pernah sekali dpn sy or e-ein...nak tegur juga suami pengasuh tu tapi sensitif kan..dah la dia jaga anak kita..

cuma sy harap, time e-ein ada, hubby dia gi keje...sebab dia keje shift tak menentu, kadang2 siang, kadang2 malam..dah la sama tmpt keje of course jumpa hari2 kan selain jumpe kat umah..tapi memang lah kadang2 org perokok ni tak pikir, secondary smokers yg duk hidu asap rokok dia pon leh kena radang paru2!

CatlinaFly said...
This comment has been removed by the author.
nieda said...

mmg menyampah kalau org merokok sesuka hati. nasib baik hubby nieda pas kawin terus berhenti merokok..alhamdulillah

mamaarifakeemaisy said...

seb baik faham bahasa..kalau tak ..memang kena lagi la yek! hissh..mmg geram dgn insan sebegini..seb baik en suami eina pun bukak perokok!

mak encik | SZ said...

klu iye pun nak merokok kenalah pandang orang sekeliling gak kan...

Anonymous said...

pdan muka dia kalu mummypun hanginjerk..tak bgus hidu asap rokok..my nubbypun tak isap rokok taw

Farra Dhelina said...

lain kali kena buat sign jgn merokok mcm kat dlm tv tu hehehe..sabar je la kan!

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates