Thursday, September 3, 2015

# #ShakleeEffect # Bebelanku

Nak Seribu Daya, tak nak tu, Berjuta lah Alasan..

Kah.. kah.. kah..

Saya dapat Pertanyaan secara personal dari Anak didik Shaklee saya Semalam.

Soalannya : Ummie, lajunya ummie buat compilation feedback product ngn edit2 pic promo tu. Bestnya, tengok Ummie Free.. banyak masa.

Jawapan saya: hehehehehehe... (saya gelak je, membalas soalannya tu)

Okay, ini jawapan jujur sejujurnya ye...

FREE?
Saya lapang sangat? tak ada kerja ke saya? sampai Freeeeee sangat boleh edit2, boleh create2 pic promo, boleh chit chat..

haaaa memang FREE lah sangat kan..

meh nak habaq ye.

Saya Ada suami, yang wajib saya bantu dan sediakan kelengkapannya.

Saya ada rumah yang harus di uruskan sebelum saya memulakan tugas sebagai biz women setiap hari.

Saya ada anak2. 3 orang anak. 2 dah bersekolah tadika. Pergi jam 8pg dihantar oleh ayahnya. balik jam 11.30pg diambil oleh saya..

Saya ada sorang baby berumur setahun 1 bulan.. yang memang perlukan perhatian dan semuanya perlu saya selesaikan dari mandi, pakaikan baju, beri makan dan menyusu serta mengasuh.

Saya Ada biznes Online pertama yang perlu di uruskan iaitu Biznes Barang2 penyusuan iaitu Eizmierah Mumnbabyshop. saya yang handle 100%. Tiada bantuan dari siapa2 pun.

Saya Ada Kedai Barang penyusuan yang perlu di uruskan oleh saya sendiri juga. Walaupun saya telah pun (baru sahaja) ada pekerja. tapi bukan semua tugasan telah di serahkan pada nya. Saya masih lagi menggalas 100% urusan kedai dan collect order.

Saya juga ada empayar Biznes Shaklee yang utama harus di uruskan. Dengan Ahli yang dah melebihi 1000 orang. Dengan Para Leader yang dah melebihi 30 orang. Dengan Para Biz Partner yang melebih ratusan orang. Dan mereka2 ini memerlukan kasih sayang dan tunjuk ajar saya dalam biz shaklee.

Saya juga ada para pelanggan yang di sayangi untuk saya jaga dan follow up..

nahhhhhh... banyak kan tugas saya?
Tapi, saya tak pernah nak beri alasan yang saya TIADA MASA. TAK CUKUP MASA. PENAT. TAK LARAT. BUSY. SUSAH.

Sebab apa?
Sebab saya suka dengan kerja saya
sebab ini adalah sumber pendapatan saya
sebab ini adalah punca REZEKI saya.
ya, REZEKI.. berani kah anda menolak rezeki?
Menolak, sama seperti anda tidak bersyukur..

Allah dah beri, kita dah jemput.. jadi, terima dan buat lah sebaiknya..

Bila kita enjoy buat apa yang kita suka, maka hasilnya sangat cantik..

Love what u do.. do what u love..

Sekian,
Suzie Eizmierah
Founder iezmierah.blogspot & Eizmierah Mumnbabyshop

No comments:

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates