Wednesday, February 27, 2008

Makan @ Aroma ikan bakar Sg Buloh jeram.. syokkkkkkkk!!

Salammmmmmmmmm...




Baru2 ni aku n family g jalan2 cari makan kt jeram sungai buloh. Masuk ni dh 2 kali aku g makan kt situ. 1st dulu mase jalan2 bwk keta baru adik aku.. ktorg x plan pn mulenye nk mkn kt sane. tp dh alang2 melaram ngn keta baru, tu yg terus g jeram tu. Dan utk pengetahuan korg sume, ktorg x tau pn kt mane tempat ikan bakar tu, just dengar cite dr kwan2 je.. kirenye ktorg aci redah je lah aritu utk g makan ikan bakar tu.



So berbalik pada makan2 td, utk kali kedua ni aku memang dh plan nk g makan kat sane ngn family n family akak aku.. almaklum..baru dpt bonus tahun baru cine, so mmg dh niat pn nk belanja dorg makan. perjalanan dr umah aku ke tpt tu lebih kurang 45 minit je. Tu pn sebab byk keta nk ke arah kuala selangor..so terpakse lah ikut keta yg bwk memang slow gile..





ktorg sampai kt sane pn lebih kurang kul 8.30. Sampai je memang org pn dh ramai.. restoran ni memang famous n makanan die memang nyumm nyum nyum.. sedap tuuuu.. tak hairan lah kalu restoran ni jd tumpuan org ramai. walaupun ari yg aku pegi tu bukan ari cuti, tp org yg dtg kt situ mmg ramai. Gaknye dorg pn baru dpt bonus kot hehehehehe... restoran ni terletak betul2 kat tepi laut.. cume mase tu malam, so x dpt lah tgok laut. kalu pegi siang mesti nmpak laut..



Sampai je, aku n akak aku g pilih lauk n order nk masak ape. Akak aku pn cakap lauk2 kat restoran tu memang segar n harga die pn not bad, memang murah.. Ktorg amik ikan kerapu( buat masak 3 rasa) , sotong ( goreng tepung), kerang bakar, ikan kembung bakar n ketam masak pedas.. perghhhhhhh sedapnyeeeee..skang ni pun aku masih g terliur bile teringat makanan2 tu hehehhh.. side order lain ktorg amik sup ayam n kailan ikan masin.. air plak ktorg order air buah..emm memang best! makanan yg ktorg order memang cepat tol siapnye.. x yah tunggu lame sebab pekerja2 kat situ memang ramai.. tu lah salah satu sebab yg buat aku rs puas hati. dah lah mase tu memang sumenye kelaparan, sampai je makanan, sume dh x tunggu terus balun je heheheh... ktorg sume memang berpuas hati makan kt restoran tu n harga die pn berpatutan.. bayang kan lah..sume lauk yg aku order tu cume kne RM135 je.. ni untuk 8 org makan. Berbaloi kan??? ktorg pn memang plan utk dtg lagi kt situ next time.





Nilah gambar yg sempat aku snap. tgok jelah makanan yg de tu.. sluuuurrrppp dapnye.... ni yg rs nk g sane makan je ni.. paling best sekali ketam masak pedas die..perghhhhh memang meleleh lah..hhehehe

So aku memang rekemen tempat makan ni kt korg sume.. name restorannye, Restoran Aroma Ikan Bakar Sungai Buloh Jeram.. Jalan nk ke Kuala Selangor @ Tanjung Karang. Aku rase, sape yg dok area2 tu mesti tau kt ne tempat ni..





Ni antara gambar2 yg sempat aku amik. Gambar ni pas makan..masing2 dh kenyang..memang licinlahah ktorg kerjakan....

1 comment:

ita cutevirus said...

memang mabeles kat situ...

psssttt chugie, kalo siang tempat tu tak bukak tau... huhuuhu

"YAHOO!!! SAYA DAH JUMPA N3 RAHSIA ITA!!"

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates