Tuesday, April 8, 2008

Hujan..

Hari nk ujan daaaaaaa..



Dari dalam opis ni, sempat g aku jengahkan kepala untuk tgok keadaan kat luar tu.. Langit dah Gelap, dh x de terangnye dah.. mesti lebat sangat ujan petang ni.. takutnye bile tengok cuaca camni.. mcm2 pikir kat kepala ni..nauzubillah.. hmm.. sekarang ni cuaca dah makin x menentu. Kejap panas memanjang, kejap lagi ujan je.. x macam dulu, dh tau bile musim hujan n bila musim panas n musim buah ( musim yg paling aku suke sebab boleh makan macam2 buah especially DURIAN).. heheh



Petang ni pun hujan lagi. Nampaknye kene lah bawak keta pelan2, takut gak kalu jalan licin ni macam2 bende bleh jadi..



Hujan.. aku memang suke hujan. Rase tenang je bile tgok air hujan turun dr langit.. teringat mase kecik2 dulu, pantang hari hujan, sure berlari kuar umah untuk mandi hujan, bukan aku sorg plak tu yg mandi hujan, kengkawan yg tinggal dekat2 ngan umah aku pn ikut join sekali mandi. Tp aku x de lah mandi hujan selalu, kalu mak ngan abah x de kat umah baru leh jalan kan operasi, kalu x sure kene marah n dh semestinye aku n adik beradik aku kne hukuman yg setimpal dengannye..

Emm indahnye zaman kanak2.. rase nk pegi balik kat zaman mase budak2 dulu. X payah nk pikir banyak bende.. relax je.. nk duit, mintak kat mak.. nak beli tu, nk beli ni sebut je, insyallah dapat.. x mcm sekarang, nk beli pape, kne de duit sendiri.. hehhehe cm aku ni x bersyukur plak kan?? tp ape pun aku tetap bersyukur atas pe yg aku terima n lalui sekarang ni.. walaupun kadang2 tu aku lupe dan alpa, tp tetap akan beringat utk masa hadapan.. aku pun manusia biasa yg serba kekurangan dan masih belajar untuk lalui kehidupan yg aku sendiri pn x tau ape yg ade kat depan tu nanti..

Rase mcm banyak bende dh berubah, emm kalu dulu aku di tanggung oleh mak ayah aku, tp sekarang ni aku plak yg menanggung dorg.. baru lah tau cmne rasenye bebanan tu..

2 comments:

Anonymous said...

salam chugie...

kite pon rindu zaman kanak2 dulu... leh je wat pe kite suke... huhu...
tapi tak banyak yang indah... :(

Anonymous said...

Salam..hi manje,

Time kasih sbb sudi bg komen kat sini.. emmm banyak yg x indah ke??? lain mcm je bunyi nye heheh.. tp pe pun mesti de skit yg indah kan walau x sebanyak yg kite harapkan..

pe pun, wish u a happiness always k..;)

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates