Tuesday, April 1, 2008

- Minggu yg penuh -

Salam...



uh... Akhirnye..dapat gak posting dlm blog ni.. Sejak minggu lepas jadual dlm hidup aku sememangnye penuh. Penuh dengan kerja kat opis yg seperti biasanye memang aku kene lalui untuk hit target bulan march, dengan prepare beli barang hantaran, nak cari katering, buat tu, buat ni arghhh... Penat jangan kirelah. sampai kat umah pn kadang2 stil kene buat kerja opis.


Dalam ke'bz'an aku, abah plak accident jatuh longkang.. die cume patah kaki, selamat x de cedera teruk. so kene gak lah berulang tgok die kat hospital.. tp x de lah tiap hari, lagipun isteri die (mak tiri aku ) de untuk jage die kat sane. hai..macam2 lah.. Selamat lah x de luke2 lain, tapi kesian gak ngan abah sbb sebelum ni pn die penah accident n patah kaki.. so ni kali kedua kaki die yg sama patah lagi.. Seminggu kat hospital, abah mintak keluar sebab die kate bosan duk sane. Doktor dah nasihat kan supaya jangan keluar dulu, sebab kaki die belum pn buat operation utk masukkan besi. Tapi abah tetap gak berkeras nk balik.. Geram gak ngan abah ni kadang2, tp nk buat mcmane, aku sebagai anak nk pakse pn x leh gak.. dah pujuk n dh nasihat die, tp die still gak berkeras nk balik umah.. payah..payah abah aku ni..


Lastly ari ahad lepas aku dtg gak bwk die keluar dr hospital tu.. sehari sebelum bwk die keluar ade sikit incident berlaku antara aku adik beradik ngan doktor yg bertugas mase tu. Name doktor tu DR Lee. Doktor tu langsung x de manners mase bercakap ngan ktorg. Dah lah bercakap x pandang org, macam ktorg ni hine sangat, Siap marah2 ktorg sbb abah nk keluar hospital, sedangkan ktorg dh try nasihat n pujuk abah untuk stay kat hospital tu.. x pasal2 je ktorg kene marah.. geram betul lah ngan doktor tu.. rase nak complaint je kat Head die.. padan ngan muke die eeeee..


Pagi ahad, aku bwk abah balik umah.. n sebelum tu sempat gak bagitahu n gertak die skit psl kaki die yg patah tu, mane lah tau die tukar fikiran ke. Tp x jalan gak.. so ikut kan je lah.. Tp aku sempat gak bgtau die, kalu rs sakit sangat kaki tu bgtau ktorg, n ktorg akan hantar terus g hospital.. So far buat mase ni alhamdulillah, die pn x ngadu pape.. tp aku still risau gak sbb kaki die memang x sambung pape pun.. TAWAKAL je lah.. Balik dr hantar die, aku rushing plak g cari kan kerusi roda n tongkat untuk die. Cari satu Sungai buloh, sume kedai x bukak plak.. aduh payah betul mencarinye.. sampai ke damansara gak cari farmasi yg bukak n jual wheel chair tu.. akhirnye aku dpt gak cr kat TESCO Mutiara Damansara. Tak sangka plak Farmasi kat area sungai buloh ni tutup ari ahad.. pe lah dorg ni.. Pas anta kerusi roda kat abah, aku terus balik umah.. penat gile beb.. sampai je umah kne masak plak n pastu aku tido sampai petang hehehe..

Itu lah ceritera perjalanan hidup aku untuk satu minggu yg lalu... k lah, kne buat keje dlu.. daaaaa

No comments:

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates