Wednesday, December 16, 2009

Cuti-cuti ke Sabah

Salam.. Baru berkesempatan nak update sedikit cerita tentang percutian kami ke Sabah..

Aku cerita pendek2 je lah ye..

Day 1 - Keberangkatan kami ke Sabah (4/12/2009)

punyalah ramai manusia masa kat Terminal LCC aritu.. gambar atas tu masa menunggu flight kami yang akan berlepas pada 9.35am.. kebanyakan dorang ni nak ke Penang & Langkawi..

Fatin sampai terlena kat bahu ayah die di sebabkan keadaan hujan.. rasa sejuk je.. penat main2, si kecik ni pun tido lah.. selamat x meragam si fatin ni, kalu tidak...mau patah balik sg buloh heheh:D

ok, ni gambar masa di borneo mall..sempat juga tawaf satu mall ni.. masa ni tengah tunggu masa nak check in kat hotel NOVOTEL (1 borneo hotel).. kami sampai awal sangat dalam lebih kurang jam 12.30pm, jadi pihak hotel terpaksa kemas2 dulu sebelum kami masuk.. dalam pukul 3 ptg baru kami dapat berehat kat dalam bilik hotel..
Sebelum ke hotel ni, tour guide bawa kami jalan2 pusing bandar KK, dan sempat jugak lah pergi ke hill parknye untuk tengok permandangan dari atas bandar KK..

aku dan fatin masa dinner kat Kg Nelayan seafood.. masakan china Halal.. ramai yang datang kat sini malam tu. Kebanyakannye meraikan company dinner.. sempat jugalah kami tengok persembahan yang dah di anjusrkan..

masa ni orang dah ramai yang datang.. meja pun dah full.. tengok seafood yang di persembahkan memang buat urat2 air liur kecur tak ingat lah..

Ni lah menu kami malam tu.. ada udang, ketam, ikan.. pastu ada nasi grg cina ngan terung goreng tepung.. memang cedap.. kene plak ngan chinese tea..emmm..sedap..

gambar atas ni antara persembahan yang dorang persembahkan kat ktorg yang dinner kat sane.. kata tour guide kami tu, restoran ni memang akan adakan persembahan untuk tetamu yang makan kat restorannye.. sebab restoran ni memang boleh di katakan setiap hari full house.

heheheheh... aku enterprem kan NOVOTEL ni dalam blog ini ya... mana tau kalu de yang teringin nak ke sana plak nanti.. untuk pengetahuan korang hotel ni jauh skit dr bandar KK, so dari experience aku yang dah kesana, rasanya lebih baik dptkan hotel yang ada kat bdr KK sebab kat situ semua ada.. dan lebih happening skit sebab kat situ ada satu tempat yang di panggil waterfront (kalau x silap nama dia lah) yang memang happening sangat..tempat tu mengadap ke laut, so bila malam bleh jenjalan sambil minum2 kat tepi tu.. beside, jeti nak ke pulau2 pun memang letaknye kat bandar KK ni.. so aku suggestkan supaya amik hotel kat bandar KK je, senang.. tp sesape yg nak rs peace tu bleh lah pegi kat hotel ni.. atau mungkin chalet2 yang ada kat pulau2..

gambar atas ni gambar dalam bilik kami... tengok atas katil tu, fatin siap landing lagi.. model sementara utk masuk blog aku heheheh.. bilik die memang cantik..
sok aku sambung lg untuk day 2 di sabah ye..

|| NaFiRaa || said...

bestnye pergi sabah!!!
nak pi sabah jugak!!!!!

Nafira
Jom pi sabah! syok2.. p laut die..aduh..memang syok bangat..nanti sy cite dlm next entry ek!

MamaFaMi said...

Tak pernah lagi sampai ke Sabah ni... ntah bilalah gamaknya berpeluang nak menjejakkan kaki ke sana...

This comment has been removed by the author.
Zura Tahir said...

asal ko deleted comment tue...nie yg aku nk comen nie...hehehe

interestinglah tmpat dia...

Unknown said...

mama fami - mama, kalu de rezeki p lah sabah.. tukar angin..

ra - aku x delete comment tu ra. nth sape yg delete nth

CuTeMiUt78 said...

wah.. seronok gitu. dpt g sabah ya

fuadnis said...

eh..bilik air dia mmg leh nampak ye?ada tirai ke?cantik ar..wooo..bahaya nih mandipun bleh tayang...hahaha.....

zh-ena said...

seronoknya dpt jln2

ezan said...

seronoknya g jalan2 sabah.. xsabar nk tgu sambungan entry ni... huhuhu

cutemiut,
k.rina..memang sonok kak.. lelebih lg free heheh:D

fuadnis,
nis, toilet die mmg bleh nampak dr luar, tp ada tirai daaaaaaa.. x kuasa aku nk show off heheheh..serrreemm

zh-ena,
sonok na.. jom na g cuti2

ezan,
ha..nnti bc next entry k..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...