Wednesday, December 2, 2009

Owh Blogku!

Salam..

yuhuuuuuuuuuuu...rindunye aku pada blogku ini.. dah agak lama jugak aku menyepikan diri.. almaklum jelah, tahap kesibukan aku di tempat kerja dan di rumah makin menjadi2 pulak sekarang ni. Selalunye, aku sempat juga lah terjah blog2 rakan blogger dan buat 1 2 entry untuk di publish kan.. tapi lately, am so bz.. bz tahap gaban plak tu. Hari ni, baru lah ada sedikit kelapangan yang aku sendiri cari dan curi dari kesibukan aku ni. Emm.. de banyak bende nak di ceritakan dalam ini.. tapi untuk posting kali ni, aku ceritakan dulu apa yang membuat aku amat2 sibuk kebelakangan ini ye..

1- Sejak keluarnye Model baru Perodua, opis aku sentiasa lah di penuhi oleh para manusia yang tertarik dengan cik ALZA.. so, banyak lah tempahan yang kami terima. Bila dah banyak tempahan, sure lah kerja kami kat sini semakin banyak.. bila kerja dah banyak, nak curik2 bertenet pun, memang tak kesampaian lah jawabnye.. Beside, memandangkan tahun 2009 dah sampai ke penghujungnye, makanya banyak lah promosi2 yang perodua buat untuk menghabiskan stock tahun 2009 ni.. jadi, masa ni memang ramai sangat para pelanggan yang memang dah lama menyimpan hasrat untuk beli kereta dan nak dapatkan diskaun yang memang cukup 'worth it' untuk beli kereta idaman dorang ni.. maka nya, kerja aku pun bertambah lah.. dan kepeningan kepala aku juga bertambah juga, dek kerana kerja yang semakin menghimpit dan tersepit ni.. penot woooooooooo..

2- kenduri kendara dah makin banyak lately ni.. bukan sahaja jemputan kenduri kendarat dari orang lain, bahkan keluarga aku juga akan mengadakan majlis besar untuk meraikan perkahwinan adik perempuan aku 2 minggu lagi.. insyallah, moga segalanya berjalan lancar seperti yang dah dirancangkan.. Memandangkan aku ni antara orang2 kuat dalam pembikinan majlis perkahwinan adik aku ni, jadi aku tersangat lah sibuknye sekarang ni bila berada di rumah.. rasa nye boleh dikatakan setiap hujung minggu ada je kerja nak di bereskan.. kadang tu rasa macam nak cari ruang untuk dapatkan ketenangan je dari segala kepenatan ni.. tapi, terpaksa bersabar dan terus bersabar.......... ni lah kekurangan pada yang dah tak ada mak macam aku ni.. segalanya di uruskan oleh diri sendiri dan adik beradik je.. "xpe2..sabar ye zi..huhuh"

3- tentang anakandaku fatin yang semakin lasak dan amat2 lah lasaknye sekarang ni.. mentang2 lah nak masuk umur 7 bulan, jadi si kecik ku ini tersangat lah mengada2nye.. plus dah semakin menjadi2 pembelajarannye.. di sebabkan die dah belajar guna walker, maka abis lah satu rumah aku tu di kemasnye dan di tariknye apa je yang nampak kat depan mata.. aku ni pulak, jadi tukang kejar2.. bila letak kat bawah (baringkan) menjerit sekuat hati.. dan bila aku dukung, bleh plak tersenyum kambing... ish.. AUTA betul anak aku ni.. sabar je lah..

4- weekend ni nak pergi bercuti ke sabah, jadi memang agak sibuk mengemas barang2 nak dibawa. Nak harapkan encik suami tolong packing kan barang, memang lah..syahdunye.. baju die pun, kite juga yang kene carikan..aduhai.. letih lah..

Sekian dulu ye...x mo cite pasal letih lagi lah.. makin bertambah letih di buatnye.. sekian je untuk cerita pasal entry kali ni..

5 comments:

ezan said...

wah memang bz la.. patutla dah lama xupdate blog. hehehe...

enjoy ur holiday kat sabah nanti k.. jgn lupa ambik gambar fatin byk2 tau.. rindu.. :P

Unknown said...

1. Makin sibuk maknanya bertambah rezeki, insyaAllah.

2. Adikmu nak ,awen? Tahniah. Jgn mengeluh, mgkin kalau arwah mak masih ada, lepas tgn pula...

3. Fatin semakin aktif! Bagusss!!

Zie, eiduladha aritu ku teringat nak jenguk ko kat kuang, sementelah makcikku buat kenduri. Akhirnya xberkesempatan..even ke rumah makcikku sekalipun.

|| NaFiRaa || said...

nak pergi sabah??? syoknye!!!! balas dendam sbb byk keje ke??
kekekekeke..

nak pi holiday jugak!!! uwaaaaaaa

zh-ena said...

ptt la lama tak update mmg bz betul la ko la nie

CuTeMiUt78 said...

eemmm akak yg membaca ni pun.. cam terasa2 kebzian ko tu dik

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates