Tuesday, February 1, 2011

Nyamuk dalam telinga..

salam..

***Auto Publish entry ****

ei.. geram plak ngan si nyamuk.
Semalam, kat area umah aku blackout,
jadinye kami gunakan lilin dan pelita jelah kat umah.
Nasib time blackout tu aku dah nak siap masak,
kalau tak.......... sia2 je TNB kena wacha ngan aku!:p

nak jadikan cerita,
dalam keadaan samar2 cahaya lilin tu,
nyamuk pulak datang ziarah..
tiba2 aku rasa cam ada nyamuk tengah menari2 kat area telinga aku,
ape lagi, kene penyepak sekali... ngan telinga2 aku sekali rasa sakit!
Tapi yang buat aku geram, nyamuk tu telah melarikan diri ke dalam telingaku..

aku pulak ape lagi, menggelabah lah.. korek telinga nak bagi nyamuk tu kuar.
Tapi malangnye, semua cubaan untuk keluarkan nyamuk tak berhasil..
yang berhasil, telinga aku sakit, dan luka sebab di korek bertubi2..
atlast, aku biarkan je lah nyamuk dalam telinga tu..
dah lah rasa tak selesa sebab die bergerak2..
rasanye lama jugak baru ilang bende tu dari dalam telinga aku.

Geram betul dengan nyamuk tau!
tak de tempat lain ke nak lari?
telinga aku jugak jadi mangsa!

tapi serius.. memang sangat2 tak selesa bila ade 'sesuatu' dalam telinga tau!
rasa nak g jumpa doctor je semalam..
tapi 'malu' dan tak 'mau'...

eiiii... macam2 hal lah!


-chugie-

9 comments:

nieda said...

uish, geramnya. tapi dh mati kot nyamuk tu.

|| NaFiRaa || said...

errkkk.. nasib dia x hisap darah masa duk lam telinga kan.. seram gak~

Dilla Ady said...

setakat nih cume binatang2 kecik jek penah masuk kt tinge..mmg rase tak selesa..tp nyamuk belum penah lagi..huhuhu..

CatlinaFly said...

tips org tua2...

letakkan gunting or alat daripada besi kat telinga...baring dgn telinga tu belah permukaan bantal or tilam(jgn tutup telinga)..

kata nenek sy dulu, nanti nyamuk akan tertarik dgn bau besi tu dan dia akan keluar..

bila belajar kat U, actually darah kita ada unsur besi(Ferum)..so maybe ada asasnye kata nenek sy tu..:) wallahualam...

pernah buat dulu lah sekali dua masa kecik2 dlm 9-10 tahun....memang nyamuk tu akan keluar juga

eB said...

eB runsing ngan bunyik nyamuk nih...
eeeeeeeeee
jemput singgah jenguk kami yer ;p

LiLy @ MaMaQiStInA said...

ishhh..nyamuk tuh cam x de tmpt lain dia nk singgah..Mesti sakit tu kan..kita pernah rasa semut masuk telinga..adeii..mmg sakit sgt2..sampai nangis2..

Dr Singa said...

nyamuk tu dah mati dalam telinga... dan mereput...dan berulat...
hahahahaaa...
sila ke klinik untuk pastikan ia tak berlaku

eB ezrin said...

4 u
http://mamaaerish.blogspot.com/2011/02/little-fingers-special-awards-6-12.html

Farra Dhelina said...

ee mmg tak selesa..ada tu lagi lah..selalu je nyamuk masuk dlm hidung.adeiii..hehehe

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates