Thursday, February 10, 2011

# berpantang # info

Set bersalin...

salam..

Kawan2... meh ler share info ngan aku.
Nak juga tahu set bersalin apa yang korang guna masa berpantang dulu..

Macam aku, bersalin anak pertama dulu,
aku gunakan set bersalin Nona Roguy..
Tapi bukan lah set lengkapnye tau..
Aku hanya ambil beberapa barang je..
maklumlah, aku kan bersalin cezer..

Untuk berpantang kali ni pun,
aku ada beli barangan Nona Roguy juga..
tapi belum beli sepenuhnye..
Hanya beli capsule nye je..
dan aku juga beli Lotion mustajab dari herbs..

Buat masa ni, tu je yang aku beli..
yang lain2, akan di beli kemudian..

So, nak juga lah tau ape barangan berpantang korang kan?
bagus ke.. tak ke??
mujarab ke? tak ke???

sila2 lah share ye...

10 comments:

A N A K - A N A K K U said...

aku guna alfiat z, minum akar kayu...nyummmyyyy sedapnyer...hahahha

|| NaFiRaa || said...

x dapat nak share.. sebabnye masa lahir anis dulu ade masalah BP.. org ade prob BP nih x leh amik jamu..sebab panas..nanti BP naik..jadik memang x amik ape2 jamu..kecuali Ma saya buatkan ramuan untuk sapu kat perut pastu kai bengkung.. itu jek laaa...

Unknown said...

huda dulu mmg pakai nona roguy full set..2nd time ni x sure lg nk pakai apa..nona roguy mmg serasi dan baunya pun sedap..ingat nk try lain tp takut xsserari pulak :)

Rizziela said...

dulu saya guna Nona Maner...rasanya ok dengan saya coz memang badan slim ajer lepas bersalin...

tapi sekarang ni tengah dok cari bengkung modern utk ibu c-zer

ICA said...

Chugie, akak makan Shaklee punya vitamin saja utk confinement. Dia ada confinement set. So beli yg tu. Takut nak makan jamu sebab dah agak dah baby akak akan kecik, takut kuning dia berpanjangan. Tapi ada beli NR minyak herbanika pakai lepas mandi. Then makan berbotol2 Gamogen.

bila nak bersalin nih??? all the best yek..

Unknown said...

anak 1st dulu guna salindah...start dari awal pregnant sampai abes pantang...

yg 2nd ni igt nk try yg lain plak...xtau jugak nk guna apa...
agak2 amway ok x??hehe

Ya ALiya said...

emmm ya dulu guna mustika ratu...yg ke2 ni memang tak plan lagi nak guna apa.....

Anonymous said...

dlu guna kampung2 jer punya set.mandian herba jer guna n yang luaranjer.dalaman tak gunapun takut bby panas sb fully bf.kalau nona raguytuh oktak guna?ada effek kat air susu badan tak chugie?

Anonymous said...

pastu ada tukang urut promot jamu setunjamg bumi.oklah so far.my mil yang ontro.sedap gak badan masa amek tuh

Farra Dhelina said...

fra guna sendayu tgi..susu byk gile kak!! ubat dia pon best, cukup sampai ke 60hr tau..mmg best..mcm dah ada jadual je utk mkn ubt2 tu..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates