Tuesday, February 8, 2011

# kehamilan

Check up kehamilan @ 38 minggu...

Salam..

Semalam ada check up lagi,
bertemankan anakandaku fatin..
aduh.. penat aku di buatnye bila fatin yang temankan tau!
nyesal.. len kali memang x de lah nak bawak die g klinik tanpa adanye incek suami.

Menunggu untuk di check up sampai 2 jam..
mula2 ok je si fatin main kat playground, sambil2 die membuli budak2 yang main kat situ..
dah lepas sejam menunggu die mula mintak macam2..
mintak air, lepas tu mintak susu..penat main agaknye.

dah dekat2 turn aku masuk ke bilik doctor,
die menangis pulak.. nak masuk dalam bilik doc katenye..
Bila dah masuk, die senyap je, tengok aku di check up oleh doc ratna..
tiba time scan and buat doppler pada kandunganku,
die terus melalak...
agaknye terkujat dengar bunyi yang kuat masa buat doppler tu kot..

aku yang tengah di scan ni pun rasa cam x best je, sebab fatin dah melalak sakan..
segan di buatnye dengan doc ratna..
and doc pun cam x boleh nak concentrate sangat je..
at last, check up tu ending dengan pantasnye.. memang kejap sangat..

Doc kate baby sihat.. cuma berat je tak sempat nak cek..
Base on berat baby minggu lepas, doc estimate berat baby aku dah 3.1kg (berat kan?)
Ni semua penangan makan2 di penghujung kehamilan ni.. adui!
berat aku plak turun sekilo minggu ni.. minggu lepas 60kg..

emm, next check up, doc nak seluk bawah lah pulak...
Ni lah part yang paling aku tak suka..
dari di seluk2 begitu, baik terus sakit nak bersalin tau..
aku lebih rela... ekekekek:P

k lah, tunggu laporan next check up pulak ye..
sekian dulu,
daaaaaaaaa
-chugie-

psst: doppler yang aku maksudkan tu, scan yang ada kuar bunyik sekali dari dalam kendungan.. doc buat ni untuk check perjalanan darah dalam saluran uri/tali pusat baby.. ada siapa2 pernah buat bende ni??
nanti aku try search tenet tentang doppler ni ek!

9 comments:

Ena said...

dah dekat dah kan chugie..

moga dipermudahkan urusan la yeh! :D

A N A K - A N A K K U said...

erk aku x pernah buuatpun z...hehehehe 1st time dgr, erm besar gak baby ko z

Unknown said...

alamak!dh dekat waktunye tu chugie :)

yanadzul said...

haihh tak sabar tgk bby baru

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. boleh tahan berat jugak baby chugie nih.. moga chugie ngan bb trus sihat sampai ke saat kelahiran..

chugie..nape dokter kata nk seluk bawah??? tu salah 1 prosedur ke???

ibu MZW @ farah idayu said...

wah...dah dekat time nye tuh..moga2 selamat la yer.. gdluck sis!

maszmadi said...

ala.. fatin nak manja2 la tu kut.. hehe, semoga chugie selamat hingga tarikhnye yerk.. ameen

jemput join LD masz kat SINI yerk

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

sbb tu lin x pernah gi ceckup tanpa suami hehhe haru biru jadi kalau berdua ngan kyra..siap buat doppler yea..kita tk pernah..ni checup kat hospital ke siap kena seluk2 bagai..biasanya eluk tu mmg time nk deliver hehhee...semoga semua selamat yea

Dilla Ady said...

dilla pulak yg rase debor..

dilla doakan sumenye selamat ye..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates