Saturday, September 5, 2009

# puasa

Dah banyak mana??

Salam..

Alhamdulillah, dah masuk ke hari 15 berpuasa.. dan aku masih lagi belum tinggal satu hari pun berpuasa, syukur alhamdulillah.. masih lagi bertahan dan berkesempatan untuk sampai ke pertengahan ramadhan. Masih ada separuh ramadhan nak aku jalani.. minta pada tuhan moga aku akan terus dapat merasai ramadhan, amin..

Ok lah, tak ada apa nak di ceritakan sangat untuk entry ni, cuma nak ajak teman2 semua check perkara2 (amalan2) yang dah kita buat sepanjang separuh ramadhan kita berpuasa ni.. jom check bawah sini :-

SOLAT WAJIB - Cukup ke Tak??
PUASA - Cukup ke? (kecuali ada excuse ye )
SOLAT SUNAT - Buat ke tak?
ZAKAT FITRAH - dah bayar ke belum?
SEDEKAH - ada buat ke tak?
MULUT, TELINGA, MATA DAN SEMUA ANGGOTA BADAN - terjaga atau x?
NAFSU (etc:-makan, shopping) - makin bertambah atau kurang??
MEMBACA AL-QURAN - de buat ke? dah sampai mana??
DAN LAIN-LAIN IBADAH- penah buat??
emm..agak2nya, dah sampai mana kita ye?? apa pun ini hanya sekadar pesanan dan peringatan sahaja.. bukan hanya untuk teman2 semua, tapi juga untuk aku TERUTAMANYA..
p/s: lagu2 raya dah start berkumandang... nape lah awal sangat kn?? bukan x suke, tapi..............

4 comments:

zh-ena said...

z tulisan colour kuning tu aku tak dpt baca la..tak nampak..

aku dh tercicir tuk bulan pose nie huhuhuhu

Unknown said...

hehehe.. na, sudah di perbetulkan ye..

aku masih lagi belum tercicir lagi..

Zura Tahir said...

best pe lagu raya dh kuar...

Unknown said...

ra, memang lah best.. tapi kalau awal sangat kuarnye, dah tak ade kemeriahan ramadhan tu dah..

p/s: cedih rasanye bila ramadhan dah hampir ke penghujung nye ni..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates