Monday, October 25, 2010

# Kejadian

Kejadian sabtu lalu yang mencemaskan!

Salam...

Alhamdulillah, aku masih lagi boleh bernafas..
Syukur yang amat2...

Kejadian yang berlaku sabtu lepas, memang buat aku rasa fobia..
Kejadian tu berlaku di highway NKVE menuju ke Selatan..
Kebetulan masa kejadian tu hujan memang lebat sangat.
Masa tu aku on the way balik ke rumah PIL di damansara,
Baru balik dari mengecat rumah kami yang nak di sewakan tu..
aku dan hubby naik berasingan kereta,
Masa tu aku bersama adik ipar dan kawannya..

Seperti biasa, bila dah hujan lebat, aku memang tak akan pandu laju..
dan kebetulan masa kejadian tu aku berada di lane yang paling kanan sekali dan sedang menuruni laluan berbukit..
mungkin keadaan jalan yang dipenuhi air di sebabkan hujan yang lebat tu,
tiba2 kereta aku macam di tolak ketepi, sedangkan tangan aku langsung tak membelokkan stering,
Memang dah nyaris2 nak menghentam ke bahagian penghadang jalan kat tengah2 tu..
Bila dah sedar kereta mcm dah di tolak, aku pun cuba membalas steering, tp tak boleh jugak..
Try juga break, tapi x berhasil jugak..
bila dah sampai kedepan sikit, tiba2 stering yang aku pulas ke belah kiri tadi, terus pulak membelok ke bahagian kiri jalan.. kebetulan time tu ada treler di lane kiri sekali,
ah! sudah.. time tu memang dh pikir macam2 dah..
Mujur.. akal masih boleh berfikir time tu, aku balas balik steering ke kanan.. dan try control stering balik..

Alhamdulillah.. berhasil.
tapi jantung time tu memang rasa dah berhenti kejap.. yelah memandangkan treler yang ada kat lane kiri tu..
Adoi, rasanya.. tak tau lah ape yang jadi.. dan yang paling mujur sekali, di lane tengah tak ada kenderaan lain, cuma ada treler je di lane kiri tu.
Lepas dah selamat dari kejadian tu,
kepala pulak jadi cam blank kejap memikirkan kejadian yang memang mencemaskan tu..
Pelik sangat2 sebab dengan tak tiba2 kereta aku ke tepi..
ish.. kalau di pikir2 kan balik sekarang ni, agak2nye tak tau lah ape yang akan berlaku pada kami dalam kereta tu..

Bersyukur pada Allah yang melindungi kami saat kejadian yang mencemaskan tu.
Rasanye lepas ni memang aku tak kan memandu time hujan lebat..
Lebih baik aku berhenti dulu, dari teruskan panduan..Takut!

Nasihatku pada kawan2 juga, kalau time2 hujan tu baik berhenti dulu kat mana2,
kalau terpaksa memandu, adalah lebih baik kalau tak melalui lane laju tu..
ei.. menyeramkan! Rasa cam dah fobia nak bawak kereta..

k lah, nak buat kerja dulu..
daaaa..
-chugie-

19 comments:

Fieza79 said...

ehh agak nya knp ye stereng tu rasa mcm di tarik2..? da something ke tmpt tu..? nsb baek tk tjadi apa2 pada chugie sekuarga...

Unknown said...

alhamdulillah x ape2:)

zella y said...

nasib baik xjd ape2 syukur alhamdulillah...

Ena said...

Ena baca pun cemas juga..
Alhamdulillah..

A N A K - A N A K K U said...

erm....kete ko kene tolak arus air tue z, selalu mcm tue...lelebih kiter kat lane kanan, x lajupun boleh jadi mcm tue,pepun aku syukur ko xde pepe....

PCL said...

Syukur Alhamdulillah...Allah masih sayang kamu dan yg lain2 tu.

sW33tdARLiNG said...

alhamdulillah selamat... dalam keadaan hujan, macam2 perkara boleh berlaku...

kena double & triple careful kalau drive dalam hujan... kadang2 kita rasa OK, tp keadaan jalan yang tak rata, menyebabkan air bertakung, masa tu laa tayar kita tak balance...

www.sw33tdarling.com

CatlinaFly said...

angin lintang kot chugie?alhamdulillah tak ada ape2...Allah melindung chugie dan keluarga...

mamaarifakeemaisy said...

isssh ngerinye chugie..! issh...nasib la dpt berfikir gak time tu...kalau lah menyerah jee..ish..ngeri!!! harapnya perkara camni takkan berulang lagi..beringat selalu k!

eina pernh rsa cemas sekali, itupun time hubby yg drive..bila teringat mmg ngeri membayangkan if takde immidiate action! ..ngeri...takutlah! time tu, berdegup kencang jantung!

r|nA @ ja|j|na said...

isk, takutnye bile dgr cite chugie nih..tp mmg bahaya kalau hujan² lebat dok lane kanan..rina kalau hujan lebat mmg pandangana jadi terhas sangat²..kalau nak drive jugak kene betul² muke kat stereng..

YanDarwisy said...

cuak dah kalau yan.nak2 lagi kita dgn anak...seyes, emosi mungkin x menentu..pikirkan keselamatan atas tgn kita

maszmadi said...

Alhamdulillaah xder aper yang berlaku..... semoga kita sume beringat bile memandu n sntiasa dilindungi Allah hendaknya..... ameen

Syida said...

maybe ada hikmah disebalik semua tu.....nasib baik chugie selamat, alhamdulillah...

|| NaFiRaa || said...

alhamdulillah.. semua selamat.. mungkin ade air atas yang menyebabkan stereng dan break x dapat berfungsi dengan baik.. saya mmg jarang guna lane paling kanan.. takut~

Dilla Ady said...

sib baik takde pape kan chugie..kalu dilla pun fobia semacam jek...

ddfirdaus said...

alhamdulillah..risaunye baca cite nie..

Wansteddy Tales said...

alhamdulillah takde apa2 musibah menimpa. moga2 chugie & famili sentiasa dilindungiNYA.

nieda said...

alhamdulillah, xde apa2...takut dgr

Mek Rose said...

mungkin angin lintang tu.

lepas ni sy pon nak benti la if ujan lebat..serammmmmm

thanx chugie ingat2kan..sib baik chugie takde ape2 eh..ish2..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates