Tuesday, October 19, 2010

# jalan2 # Travel

|Langkawi| Part 3 : Jalan2 sekitar Langkawi..

Salam..

ok, now part jalan2 pulak.. Sebenarnye takde lah banyak mana pun berjalannye kami ni..
sebab, kami lebih ke MISI bershopping!! ekekekek..
Cuma nak bawa ke tempat2 yang penting je lah..

ok jom! layannnnnnnnn piccas!

Destinasi jalan2 kami untuk hari pertama kat langkawi adalah ke Beras Terbakar!


Beras terbakar yang x seberapa je yang tinggal.. :D

Kat awana pun ade tempat untuk beraktiviti tau..
macam2 ada, cruise, boating, fishing, cycling and banyak lg lah..
cuma perlu sediakan RM je! :D

Kalau ke Langkawi ni, memang tak sah kalau tak singgah beli Minyak Gamat kan?
Kebetulan, Mil pun ade pesan Air Gamat dari sana, so aku pun shopping maping gak lah kat sini..

Lepas tu kami ke Kota Mahsuri..
Sebelum ni masa aku ke Langkawi tak berkesempatan nak ke Kota Mahsuri ni,
So, kali ni masuk lah jugak..

Kebetulan ada persembahan Gamelan,
so tak lepas peluang untuk bergambar juga..
Fatin boleh plak x pandang camera? adui!

Ini pulak pusara Mahsuri..
emm x nak komen banyak...layan pics..

dan ini pulak Rumah Mahsuri..
Rumah ni pun aku x masuk gak, sebab... emm x yah tau lah!

Ini pulak telaga Mahsuri..
Airnye memang sejuk dan sangat jernih!
Kami siap basuh muka lagi tau..

Sempat juga bergambar kenangan..
Gambar ni sebenarnye di frame kan dalam piring, tp aku try snap guna camera..
so, x de lah clear sangat.. emm so sad!
Tapi aku memang suka gambar ni tau! Berseri2 muka ku ekekekek:D

ok, ni pulak bergambar di Dataran helang..
Panas giler time ni. aku tak pergi sampai ke Helang besar tu pun.. tak larat!

yang lain ada lah pergi..

Ni plak gambar kat Tanjung Aru..
Cantik pantai die. Putih je pasirnye tau.
Tapi tu lah, ramai Mat n minah saleh salai kat situ..
X sessuaiii utk budak2!

Fatin plak, sangat2 takut dengan bunyi ombak an air laut tu..
Mujur sangat2.. kalau idak, mau aku jd mangsa keadaan die. :D

Ada lagi tempat lain yang kami jelajah, tapi x de gambar nye..
Telaga tujuh, kolam air panas (under renovation) Muzium Tun Mahathir dan etc..
semuanya tak de lah masuk sampai ke dalam pun.. duk luar je, sebab masa sangat singkat.
Di tambah masing2 yang malas nak terjah ke dalam..

Dan waktu selebihnye, adalah waktu shopping kami di IDAMAN SURI dan HJ ISMAIL GROUP..
abis rabak duit aku kat sana tau! haishhhhhhhhhhh...

Sorry, no pics on shopping session to show off here!
sebab aku sangat2 bz bershopping. ekekekek...


k lah.. nanti kan episod akhir Langkawi aku ye..
daaaaaaaaaaaaa..
-chugie-

7 comments:

Dilla Ady said...

chugie nih perut kecik je ye..tak nampak cam preggie pun..

nape ek tak masuk umah mahsuri tu chugie?

Zura Tahir said...

hampir sama ngan tempat aku g dulu..tp aku kureng minat tgk beras terbakar sbb kedai sepanjang lorong tue lg menarik minat aku..ismail group mmg syurga soping...aku pegi situ duit byk d laburkan kat sana...dataran lang tue ktorg leka bergambar...mmg syok..ko naik cable car x..??

r|nA @ ja|j|na said...

ingat langkawi tingat lak kisah dulu..dulu hubby pegi langkawi, comp trip tp kite kene tinggal, uwaaaaa..

r|nA @ ja|j|na said...

preggy ye..tahniah ye..suke tgok org ngandung nih, huhuhu..

nieda said...

bestnya jln2 kt langkawi..rindu nk pergi sana

Ena said...

Syok la.. tak nampak sangat perut chugie tu kan.. nampak cam makan nasi lebih sikit jek.. heheh..
nampak juga yg chugie mcm lasak tak macam pegyy.. best nyer.. kalo ena mesti melepek je.. jln pun mcm kura2.. ishhh!!

Tanjung Rhu ker Aru?? saja je nak kepastian.. ;D

mamaarifakeemaisy said...

bestnyer...nak g gaaak sanaaa! ^_^

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates