Tuesday, October 19, 2010

# aktiviti # jalan2

Sepetang di One utama Shopping complex..

Salam..
yep, nak story mory about perangai fatin masa kat OU aritu..
kejadian bukan minggu lepas, tapi dua minggu lepas.
Time ni ayahandanya tak dapat join sekali sebab busy layan Motor GP kat sepang.
Makanya, ummi n fatin join adik and family nye ke OU..
Lagi pun bosan duk umah kan, so baik lah kami ikut dorang jalan2 ke OU..
Misi utama kami sebenarnye nak shopping baju untuk anak2.. (anak aku dan anak adikku)
Tapi bila fatin dah sampai OU, dan dapat lepas dengan jayanye..
macam2 peel lah yang di buat!
haishhhhhhhhh.. mau pengsan aku di kerjakannnye tau!
KEJADIAN 1 di Restoran Sri Melaka: yang mana fatin dah buat kacau bilau kat situ..
Penat aku layan dia, sampai nak makan pun memang susah! gerammmmmmmmmm!!
Aku siap mintak cawan plastik khas tuk die sebab die nak minum sendiri, pastu mintak plak pinggan sebab die nk makan sendiri..dan mcam2 lg lah.. (dh tak terlayan)
KEJADIAN 2 di Butik MOTHERCARE:
Mula2 ok je fatin duk ikut aku kulu kilir.. aku pun dapat lah tengok2 baju2 yang tengah SALE kat situ,
dalam dok tengok2 baju, abis die punggahnye anak2 patung kat situ. ayoyoyo... very unbehave nye anak ku ini tau! Lepas tu die ambil lah anak patung anjing, n siap peluk2 lagi.. pastu aku ambil dn letak..
Last2 die nampak anak patung meow, terus die terkam dan berlari keluar..
Ahhh sudah! memang parah and gamat time ni..
Aku yang tengah ngndung ni kena terkejar2..
(time ni, adikku and adik ipar ku g toilet, jadi aku lah yg layan fatin..)
Dan akhirnye, terpaksa lah juga aku belikan patung meow tu untuk fatin..adessss lah!
Baju plak, x jadi beli.. sebab mood dah takde!
And atlast, kami dapat idea untuk dapatkan Kiddie ride untuk fatin..
dan alhamdulillah, die duk diam2 dalam tu..
Bagus! berguna betul bende ni kat ktorang tau!
Ni antara piccas yang sempat aku snap, jom layannnnnnnnn!!


Fatin yang happy bila dpt naik bende alah ni!
dan aku pun rasa amat tenteram dan tenangnye berjalan.
Adikku, babynye dan adik iparku..
Masa ni adik aku masih lg dlm zone berpantang tau, tinggal 2 3 ari lagi nk abis..
tp, tak menyabar nak berjalan.. :D
Aku juga nak enterprem sama... ekekekek:D
k lah, chow dulu..
daaaaaaaa
-chugie-

13 comments:

mak encik | SZ said...

ihikss...
tu la yg buat akak "trauma" gak klu bawak kids ni berjalan tanpa bapakkkkk dia...hadoiiii..mahu tercabut tudung maknya ;p

Marsha~ said...

hi chugie... lama akak tak singgah sini....... sales lg ke skrg kat KL??? nak shopppingggg gaaakkkk....

mamaarifakeemaisy said...

aduhaiii///chugiee...kalau eina tak sggup lah, g tmpt2 camni tanpa suami..hissh 1 kerja nk kawal selia anak! hehe..biasalah, time besar ni, diorang mmg suka lari2, wat kecoh =P..

adik tak sabar2 nak soping ye, cam eina dl jgk la, lg, 2,3 hari nak habis pantang, dh kuar bersoping! =P

Ena said...

ena pun pernah camtu masa abang dari Jb datang.. huby tak de.. dan sangat2 stress.. anak2 sungguh tak behaved.. tapi terpaksa ikut gak.. huhu

chugie.. berseri2 sungguh time preggy nie.. slim lak tu..

A N A K - A N A K K U said...

hehehe...aku mmg xlaratlh kalau nk bwk anak2 aku mcm tue...huuhuhhu

Unknown said...

hehe fatin mmg klakar la..sian ummi fatin kena kejar merata..

Farra Dhelina said...

sorang ok lagi sis..klu dah berdua mcm fra ni..haihhh..feninnnn

Dilla Ady said...

biase la kan chugie time2 anak camni mmg lasak tak mengira la tempat ramai org ke tak ramai org ke..

kite lak rase geram..malu..huhu..

cantiknye gambar yg kt tepi laut kt langkawi tu..sweet la..

Nia said...

isk..isk...Fatin nih..ade ka. hehe..Diha pun sama jgk. Nasib baik dpt kereta tu, baru la ada benda nak main kan Fatin. Chugie kena byk sabar time ni, kena jaga 2org dah ni, si Fatin dgn adik dia. hehe

PCL said...

kuat la org pompun skrg ni..blm tamat pantang lg dah kuar jln2...sama cm mamadiana atau ketegaq orgnya..xnk dgr ckp org tua2...heee jgn mara.

Drama Mama said...

ohhh tidakkk! i pun slalu kalau gini memang gerammmmmmmm! rasa nak naik hangin satu badan. hehehe

http://twinkywinkystars.blogspot.com

YanDarwisy said...

darwisy pun suke naik menatang neh kalau ke OU...fadahal dah x muat, kepala dah cecah bumbung keta. layankan jugak lah.....:P

Syida said...

dia nak bawak balik tak kiddie ride tu?

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates