Friday, October 15, 2010

# Masakan

Lepat pisangku..

Salam...
Dua hari lepas tekak ni tiba2 teringin nak makan lepat tau.
Time tengah mengidam tu dah petang jugak..
so nak mencari lepat pisang di kala petang hari tu, memanglah bercintanye kan?
kalau waktu2 pagi, mungkin jugak lah bleh dapat..
Jadinye dengan penuh semangat dan perasaan nak makan lepat pisang yang berkobar2,
macam jalur gemilang tu lah gamaknye.
DAH LAH NI 1st TIME AKU BUAT LEPAT..kui kui kui...
Aku pun menjalankan misi mencari pisang..
Selamat kat tepi umah ade pokok pisang, tak yah nak susah2 pegi beli kat kedai.
kelapa pulak memang sentiasa ada kat pokok,
tinggal nak suh orang ambil and mesin je..
Jadinye, lepas je selamat ambil fatin,
aku terus kedapur untuk mulakan misiku..
~pisang dah siap tumbuk dan gaul dengan tepung,
~kelapa muda pun dah siap di mesin..
~Daun pisang pun dah siap di layur dan di potong2..
Bila semua dah settle, aku pun menunggu dengan penuh semangatnye..
Bukan aku sorang je yang dok tunggu tau, tapi seisi familyku..
bila dah time lepat tu masak, dengan penuh terujanye aku ambil dan buka..
tup tup.. lepat aku lembik...
SEBABNYE?? lepatku kurang tepung daaaaaaaaaaaaa...
sedih betul! keciwa! hampa!
Tapi yang buat aku gembira dan bersamangat nak cuba buat balik lepat tu,
family aku tetap MAKAN lepat itu..
walaupun terselit komen2 seperti :
"lepat ko ni lembik lah.."
"apesal lepat camni?"..
Ini lah hasil lepat ku itu..


Lepat pisang dengan inti kelapa..sedapnye kalau menjadi!

next time harus try buat lagi, sampai menjadi ni!

til then.. daaa

-chugie-


11 comments:

nieda said...

lama2 nanti pasti expert..percubaan pertama biasalah, mesti ada terkurang. manusia mana ada yg perfect..good luck utk buat lepat masa akan dtg.hehe

|| NaFiRaa || said...

walaupon x jadik kata chugie.. tapi tetap nampak menggiurkan lam gambar tuh.. sedap tu makan panas2..

Ena said...

ok la tu chugie.. pandai gak la buat tu.. heheh..

YanDarwisy said...

Wah..tahniah. Suke layan lepat pisang ni. tapi pemalas nak buat. nak air tgn mak jugak...

sW33tdARLiNG said...

kalau saya, mmg tak terbuat ler benda2 leceh cenggini... hehehehe

www.sw33tdarling.com

mak encik | SZ said...

heee...
tak penah buat lepat pisang sendiri seumur hidup nih...
tetiba je nak tipon mak suh bawak bahan2 barang2 buat lepat ke sini..ihikkss

Dilla Ady said...

alahai..kecur liur tgk...

dilla pun tak penah wat..slalu beli tak pun duk tunggu2 mil wat..hihihi

sedapnye lepat...dilla paling suke sebelum makan tu, letak jap dalam esbok..bagi die sejuk...ahhhh..bez!

CatlinaFly said...

sedapnye lepat pisang..my favourite!chugie jom join contest beautiful mom to be!

A N A K - A N A K K U said...

aku nk mkn lepat labulah...teringat lepat labu mak mentua aku

Nia said...

ha,..lepat lembik? eh,..htr sini la lain kali. saya suka!! hehe

Nia said...

ha,..lepat lembik? eh,..htr sini la lain kali. saya suka!! hehe

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates