Monday, March 10, 2008

Satu Hari di Hari PILIHANRAYA UMUM 2008

08/03/2008 bersamaan dengan hari sabtu.

Akhirnye, Hari yang di tunggu untuk pilihanraya umum pn tiba. aku plak telah dengan rela hati nye menawarkan diri untuk menjadi salah seorg staff dalam election day tu. Keje aku nk kate senang pn x gak.. tp memang penat giler.. keje aku ari tu ade lah polling agent.. atau lebih dikenali sebagai penjaga undi n berkempen untuk BN. Memang rs dh give up dah x nk jage sebab terlalu penat.. mane taknye, aku kene jage kat SMJK Khatolik yg sememangnye jauh dr umah aku. Pagi2 dah kene bangun. Kul 7 pg dh tercongok kat sekolah tu. pastu kene berkempen dulu sebelum sampai sesi aku masuk untuk jage undi. yg memenatkan tu bukan kne jage undi, tp sebab aku kne berkempen bile duty aku utk jage undi abis. korg bayang kan lah, kalu kempen waktu pagi2 tu ok lagi lah sebab mase tu still sejuk.. tp bile dh masuk tghari...haaaa time ni lah aku rs kulit aku dh mule melecur sebab panas memang x ingat lah... dh ler kulit ala2 dayang nurfaizah hehehe.. so bile dh dok tengah panas tu bertambah2 ler gelapnye aku waaaaaaaaaaa..cedih tul lah.. ingat kan bleh lah aku kempen bwh canvas je, tp rupenye kne dok kat tepi jalan n kempen kat org yg lalu lalang tu..emm malu jgn kire lah..dh x tau lah tebal mane agaknye muke aku time tu. siap kne sound ngan org2 yg bangkang BN pn de gak.. waaaa x sanggup rsnye dh nk join bende2 cmni. selamat lah aku just menolong org, kalu x..memang x hingin pn! so next year aku x nk memvolunter kan diri lg dh heheehhe..

Tp dlm penat2 jage undi ni pn de gak lah bab yg kelakar.. macam2 perangai manusia bleh tgok mase time ni. yg tersalah masuk kotak undi, yg x tau mane nk letak slip undi, siap ade yg letak slip undi bwh tpt tanda undi pn de gak kelakar tul lah time tu.. ktorg dlm bilik mengundi tu tahan gelak je tgok scene2 mcm ni hehehe..

Tp aku memang tabik n respect pada pengundi2 OKU n org sakit. Walaupun dorg tgh dalam keadaan mcm tu, but they still do their part to voting! ni lah rakyat yg kite perlukan, bukan cm aku..heheh yg still lg x mendaftar untuk jd pengundi.. malu je kan? heheheh:))

So pada korg2 sume yg masih belum mendaftar untuk jd pengundi tu, meh ler kite same2 mendaftar kan diri sebelum terlambat....k lah, nk chow dulu....daaaaaaaa


p/s: aku stil lg mencari, mencuri n mencilok mase aku sendiri utk mendaftar sebagai pengundi hehehe:)) korg plak cmne?

3 comments:

b4r1n4 said...

allo cik suzie ;)

waa..jadi urusetia ye..aku penah jadi masa musim lepas, musim ni aku x ngundi..blum daftar pun, huhu :P

aritu zue email aku gambar baby dia..chumell gilee..

bila nak wat open table ni beb? aku dah tak sabar nak tunggu ko blanje aku :P

Anonymous said...

uitt.. barin, email lah kt aku gambo baby die. nk nengok gak.

b4r1n4 said...

salam,

aku dah email dah..tgk le puas² ^_-

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates