Monday, March 17, 2008

Trip to Pangkor Laut Resort (PLR) - Day 1

Akhirnye dapat gak aku coretkan a bit story of my journey to PLR.. emmm it's really a luxury and triple extraordinary trip.. memang teruja sangat2 bile sampai kat sane.. cam x caye je dapat bercuti kat resort ni.. huhuh. sebelum ni aku just dengar desas desus cerita tentang Pangkor Laut Resort ni dari mulut org je. Dan akhirnye............ aku dapat gak rase menginap n merasai suasana kat sini.. memang berbaloi n best bangat!! Mostly yg ikut trip ni adelah chinese, hanye aku n sorang member opis je yg melayu. Ok lah tu, janji de geng melayu, kalu x memang mati kutu lah aku heheheh...
Gambar ni aku amik mase sampai kat jeti LUMUT. KAmi bertolak dr KL jam 9.00 pg. Perjalanan nak kesana lebih kurang 3 jam lebih. Tu pn sebab bas yg kami naik tu memang bersopan n driver die memang baik.. alhamdulillah gak dapat driver cam ni, x de lah risau sangat g jalan jauh2 naik bas.. Emm aku sememangnye manusia yg penakut bile naik bas. Lelebih lagi dh banyak sangat berita kemalangan melibatkan bas eee ngeri rasenye.. mase dalam bas tu pn aku x abis berdoa n mengucap banyak2 mane lah tau kn..ajal dan maut tu kat tangan tuhan..

Dan akhirnye...sampai gak kami kat sini.. dekat pukul 3 ptg baru sampai kat jeti resort ni. Sebelum tu kami berhenti makan tghari kat setiawan.. n sampai lumut dalam pukul 1.30, dan berhenti check in kat opis PLR yg ade kat LUMUT tu untuk tunggu bot yg sememangnye disediakan khas utk guest yg menginap kat resort ni. Perjalanan dari LUMUT ke PLR ni dalam mase 1 jam..lame kn??? mase dalam bot tu aku terpakse menahan rase nk muntah yg amat sangat sebab aku jenis yg mabuk laut..huhuh sian kat aku.. tp xpe, PLR punye pasal aku sangup redah ape pun heheheh:)) Sampai je kat jeti ni terus aku snap gambar kat atas tu waahhhhhhhhhh bangganye rase dpt gi sini hikhikhikhik...

Ni lah bilik aku.. share ngn member. Kami menginap kat Hill village. Memang best betul bilik die. TERUJAAAAAAAAAAAAA...x tau nk kate pe.
Pas chek in, aku teru jalan2 kat sekitar tempat tu.. besar gak pulau ni. N kawasan die memang di penuhi oleh hutan yg agak tebal gak. Gambar atas ni aku amik mase otw nk g join tai chi. Ni lah Sea Village... memang cantik bilik2 ni.. sesuai untuk yg nk honeymoon..
Ni gambar permandangan dr luar bilik aku. Memandangkan bilik aku kt kawasan bukit n antara yg paling atas, dapat lah aku tgok permandangan laut yg memang buat aku rs tenang je mase kat sane.. release skit otak dr kje2 yg banyak kat opis tu.

ni antara makanan yg kami makan.. makanan die memang class!! n sedap! kenyang perut aku kat sini asyik makan je.. memang x leh nk diet lah jawabnye. Pas dah kenyang makan sume makanan ni n dengan badan yg penat sume, aku terus lepak kat bilik n rehat jap sementara tunggu dinner.

2 comments:

DYLA said...

uishhh sonoknya....
tu trip gi sendiri ka bos blanja?
aku pun tgh plan nak gi bercuti but lambat lg la... maybe end of this year.. nak kene kumpul duit dlu....

Anonymous said...

deyll.. kalu trip sendiri nth bape lah agknye aku kne kuar duit g tpt cm ni, mau rabak poket aku jap huhuhu.. ni business trip under Insurance company, sebab company aku dpt hit target. Aku handle insurance, so dpt ler habuan ni heheh..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates