Friday, January 16, 2009

BIG APPLE Donut & Coffee












Owh.. makan lagi?? emm ari2 cita pasal makan, memang bersemangat sungguh. Ye tak?

BIG APPLE!.. aduh, bila dengar je tentang BIG Apple ni, sure ramai yang tahu dan pernah pergi kesini kan? Tak kira lah singgah makan atau singgah beli untuk di bawa pulang kerumah. Begitu juga dengan aku. Pertama kali menjengah ke BIG APPLE, aku dah terpikat dengan bermacam jenis rasa donut, yang sememangnya lebih lazat dari DUNKIN DONUT. Dulu, aku memang sangat teruja bila singgah ke DUNKIN, tapi sekarang, BIG APLLE lah tempat aku melepas kan gian untuk menikmati donut yang lembut dan sedap. Tapi yang pastinya, memang aku sangat suka kan donut disini. Terdapat pelbagai perisa donut yang di jual disini seperti Mocha, Chocloate, Kiwi, durian, cheese, Almond, Chocolate Rise, Mango dan banyak lagi lah.. bahkan minumannya juga tak kurang sedapnye seperti Cappuccino, ice Mocha, Coffee n byk g lah..

Antara donut yang akan aku beli dan memang dah menjadi kegemaran aku serta keluargaku setiap kali singgah ke sini adalah perisa Cheese, Kiwi, & Almond. Makan memang tak ingat lah.. sedap, walaupun donut nya dah sejuk, tapi kelembutan donut tu masih lagi terasa. Tak seperti segelintir donut yang ada di kedai2 kek atau cafe, yang mana donut yang dah sejuk pasti akan terasa sedikit keras. So far, aku amat2 berpuas hati makan donut di BIG APPLE ni.

Hari ni, lunch time pun aku akan pegi kesini utk beli donut2 ni. Nak snap gambo2 dia skit, tu pn kalu muka aku x malu lah heheheh.. so BIG APPLE pic's will update later k. Tungguuuuuuuuuu..










10 comments:

zh-ena said...

sama la pilihan kita..aku dulu pun dunkin ada lah pujaan hatiku tapi sejak dh rasa big apple mmg dunkin dilupakan terus hehehe

mmg sedap gila tapi sib baik la aku tak gila kan..time aku pregnant mmg hubby aku bila kan utk aku ari2, sbb tu la bdn aku naik mendadak :p

aku selalu beli kat mutira damansara ajer..dekat ngan umah..
ko plak suzy beli kat ner? pas nie blh la kita jumpa kat big apple n melantak big apple..jommmm :D

Unknown said...

hahaha yeke na? best kn? best banget!! aku biasa beli kat OU, tp kalu dr opis ni lebih dekat lg di mutiara damansara (THE CURVE) je. Lunch pn sejam je, mmg rushing gila lah pi sana semata2 beli donut (tapau) n bwk balik opis makan. Ni semua penangan MENGIDAM IBU MENGANDUNG heheh.. :D sanggup pi beli jauh2 semata2 nak lepas kan rasa ngidam nk makan donut BIG APLLE semalam.

Ermm maybe next time leh kite gathering reramai kat sana kn? biar gamat skit tempat tu kita buat.

DYLA said...

YUmmy!

selera ko mcm aku masa pregnant je suzi.. bakal dpt geng inas ke ni?

Unknown said...

Dyla.. ermm..x tahu lah boy atau girl,td g checkup pn still x dpt lg scan jantina baby. Babyku pemalu agaknye.. tp dpt baby girl syok gak.. sbb suke sgt tgok baju2 girl yang cute n cantik2. Selera orang mengandung mcam tu kot eik? lebih kurang je mengidam makanannya.

~Cinta Cukulet~ said...

saya suka yang coklat..sedapnya kalau dapat ishk3

fuadnis said...

oit suzie..donat..donat gak..kita ni mengandung..agak2le makan benda2 manis ni..muaahaahaa...kang ade yg keluar baby terlebih kilo lak..kui..kui..tu takpe lagi..maunye dpt kencing manis time mengandung ni..tak takut ko??seram aku dgr ko asik makan donut yg manis2 nie..

Unknown said...

~cinta milo ais~,
Saya pun suka gak coklat..

Anis,
takut tu mmg takut makan bende manis ni, tp aku mkn bukan ikut nafsu semata, still dlm kuantiti yang di benarkan..:D takut gak pape hal jd mase ngndung ni kn?. Org kata bila ngandung ni, mcm2 penyakit spt kencing manis n drh tinggi yag x pernah kita kene pn akan datang pd kita kalu x menjaga makan minum. ish..takut lah. mintak2 x de lah kene cam tu.

P/s: donut2 ni rs nya less sugar lah nis, moh ler cube!

Unknown said...

Anis teringin ler tu...

Chugie, bila pulak nak buat sendiri donut gebu-gbu?

Unknown said...

Normi,
aku ni mmg x reti nak buat kuih muih lah.. resepi dah berkepuk2 aku ambil dr kengkawan, internet dan majalah, tp x penah nak merajinkan diri utk buat semua ni.. ko doalah aku rajin buat kuih. Cam ko heheh:D

p/s: mak mentu n family die pn aku x penah lagi jamah makan dr air tangan aku heheheh.. (teruk punye menantu ni kan??)

Unknown said...

alaa...baru je nikah, ada panjang lagi masa untuk memasakkan untuk diorang tu suzie...

macam aku ni...asal family nak bertandang je, rasanya macam nak tulis jadual memasak. tuan punya dapur nak rehat!! hahahaha tak terlarat dah... tapi, mana mungkin tetamu plak yg bekerja didapur kita? hohoho

melayan tetamu itu membuka pintu rezeki. ingat ya semuaaa...hehehe

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates