Saturday, January 10, 2009

Solat Hajat untuk sedara seislam kita..

Nauzubillah.. x tau nk ungkap kata2 apa tiap kali tonton berita atau baca surat khabar. Geram pun ade bile tgok betapa zalimnya pihak israel yang menzalimi sedara2 islam kita di Palestin sekarang ni. Lebih2 lagi bile tengok mayat budak kecil yang ditanam, dan hanya menampakkan kepala nye sahaja. eee.. binatang sungguh dorang ni. Dorang ni macam nak mulakan perang agama je rasenye. Pihak Israel yang dengan sengaja mengebom sekolah dan mengorbankan banyak nyawa yang tak berdosa. Menitis air mata aku bila tengok mayat2 yang bergelimpangan, dan manusia2 yang menangis, meraung meminta belas kasihan yang langsung tak di endah kan.. Kenapa harus jadi begini?? Dimana perginya sifat sebagai seorang manusia?? Dorang ni dah tak ada hati dah perasaan ke bila melakukan kekejaman pada manusia lain tu?? ish.. x paham betul lah..

Semalam, Selepas solat Jumaat, Seluruh Masjid di Malaysia ni telah pun mengadakan Solat Hajat untuk Sedara2 seislam kita yang berada di sana. Sesuatu yang aku rasa amat2 terharu dan tindakan yang baik sebagai umat islam, yang mana buat masa ni, hanya doa dan solat hajat minta sedara kita disana selamat je yang mampu kita laksanakan. Dan aku juga menerima beberapa SMS untuk mem'boikot' barang2 yang di edarkan oleh pihak PENZALIM tu. Ni antara langkah2 yang mudah untuk kita umat islam buat dalam membantu sedara islam kita sendiri.

2 comments:

zh-ena said...

hanya berdoa semoga mereka selamat mengharungi peperangan yg serba tak adil nie..aku nangis tu tgk bdk perempuan yg hanya nampak kepala ajer n seluruh badan tertanam dlm tanah..

Unknown said...

tu ar, sedih kan tgok gambar budak yg di tanam tu. Kejamnye lah dorang ni

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates