Sunday, January 18, 2009

TAG FROM ANIS - Apabila aku mengandung..

Ni Tag dr Anis.. nak tengok gambar2 aku mase ngandung ni ek? memandangkan ini kali pertama aku mengandung, so banyak bende yang aku kene biasakan. Terutama pakaian yang nak aku pakai. Aku ni jenis yang suka pakai seluar n shirt, lebih memudahkan pergerakan aku bila buat kerja dan aku rasa lebih selesa. Kalu ke pejabat pun aku lebih senang memakai slack, dan dipadankan dengan Kemeja lengan panjang atau lengan separa ( 3 quarter ). Baju kurung aku hanya pakai untuk hari jumaat sahaja.. dan kalu mood aku baik, maybe akan pakai untuk hari biasa. Tu pn, memang jarang2 sekali aku gunakan walaupun koleksi baju kurung aku kira banyak juga lah.

So, bila dah masuk arena ibu mengandung ni, aku masih terikut dengan fesyen lama aku, yang lebih selesa pakai seluar dan baju kemeja atau blous je. Aku ni jenis yang lebih suka beli dan pakai baju yang warna plain terutama warna pink, putih, biru dan hitam, senang nak match dengan seluar atau tudung..(walaupun kadang2 tu x matching pun pakaian aku heheheh). Bila dah mengandung dan perut pun dah semakin memboyot, kena lah cari baju2 yang sesuai dengan tubuh. Aku rasa baju ibu mengandung ni memang mahal2 sokmo, kalu yang murah tu, kebanyakannya x bape cantik dan corak2 die mcm old fashion skit. Tempat fav aku dan yang paling senang untuk aku beli baju ngandung ni hanya di JJ..


Buat masa ni, gambar2 masa ngandung ni jelah yang ade dlm simpanan aku.
Ni gambar terbaru. 2 minggu lepas masa pergi ke Genting Highlands. Masa ni kandungan aku dah pun 22 minggu.
Ni pun sama gak, gambar paling terbaru aku amik. Khamis lepas. Masa ni nk masuk 23 minggu usia kandungan. tapi x nampak besar pun perut kn? (ke sebab gambar ni jauh sgt? emm..kne lebih focus ni.)
Ni masa usia kandungan 4 bulan. Still bleh pakai baju kebaya ni lagi.
nampak x perut aku???
ish.. masa ni muka memang x semenggah heheh.. sebab kepenatan. ( majlis bertunang adikku)
Aku pun nak TAG somebody gak! Hope korang dpt lah tunaikan ek.
To: Ena( walaupun ko penah letak dlm blog, tp musti de lg pic2 yang cun2 kn?), Idah(hope sesangat dpt tgok gambar ko masa ngandungkan twins) & Ibu Iman (iman kene letak gambar2 ibu yang cun melecun masa ibu mengandungkan iman k)
Thanx and best regards,
Eizmierah..

6 comments:

DYLA said...

keciknya ko suzie...

tp perut comel la... dah scan ke?

fuadnis said...

pkembangan yg baik..bukan tang perut je tapi muke sekali..kui..kui..agak tombam dah pipi ko tu suzie..jaga2..ha ha..

zh-ena said...

btl tu aku pun beli baju pregnant kat JJ..klu JJ ada sales kat bhg pakaian pregnnat maner ada sales..hampeh jea..tapi mmg kat JJ design mmg latest..

huhuhu kena selak blk nie gambo time pregnant..nnti aku tepek tag yg ko bg aku nie..

perut ko kocik lg la..ehhh sama gak lg sekali, time pregnnat mmg tak suka pki yg mcm jubah tu..lebih prefer pki seluar n t-shirt..sng nak bergerak kan..

Unknown said...

Dyla,
kecik ke? aku rs dah beso yg amat ni :D. dh 2 kali scan, tp still gak x nmpak jantinanya. Baby aku pemalu lah, bila doc scan, die tutup anunye. Dia nk bg surprise gaknye kn?

Anis,
hehhe.. tu ar, pipiku dah semakin tombam dh ha..sik makan je.

Ena,
Selama aku shopping baju kt JJ, x penah g de SALE na. Tp terpaksa gak beli. Keperluan tu.. :D

b4r1n4 said...

alalala...mak buyung!! hehe :P

Unknown said...

Barine,
Jangan lah panggil aku mak buyung.. huhuu.. ko pn akan bakal jd cam aku gak ahaks.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates