Tuesday, January 20, 2009

Bonus oh bonus..

Salam penuh ceria..

Ahaks.. memang aku tersangat lah ceria dan happynya hari ni. Sebabnye, aku baru je dapat gaji + bonus. Ayayayayai.. gumbiranya rasa hatiku. Just nak share kegembiraan ku ini di dalam blog ku bersama pembaca2 blog yang sudi singgah ke mari. Emm.. aku dapat gaji baru je beberapa jam yang lalu. Memang x senang duduk dah bile dpt cek, terus je g bank in. Atleast 2 hari dah boleh clear dan dah boleh aku gunekan.. emm nampaknye, gatal lagi lah tangan aku ni nak bershopping. Dalam kepala dah de bermacam2 bende yang nak di beli.. aduh.. kene bawak bersabar ni. Kalu di ikut kan sangat nafsu berbelanja, memang parah jadinye. Silap2, cukup bulan aku sengkek setengah mati.

Actually, dah ade beberapa planning dlm kepala bila dapat bonus, tp tak tahu lah kesampaian atau tidak plan tu. Bila dipikir2kan, rasa cam x patut pulak aku membazir kan duit semata2 utk bende tu.. emm..kene minta pendapat Mr hubby ni. (walaupun aku tau die akan marah hehehe) Buat masa ni, hubby still x tau yang aku dah dpt gaji + bonus. Kalu die tahu, sure aku kne pau, belanja die makan malam ni heheheh.. pe pun, tunggu je lah.. Memandangkan birthday hubby pun dah dekat, x berapa hari je lagi.. so boleh lah aku gune kan duit ni untuk beli hadiah die.. emm pe ek hadiah yg paling sesuai untuk lelaki a.k.a suami..?? Sila bagi pendapat ye kengkawan..

P/s: korang dapt bonus x???

10 comments:

b4r1n4 said...

ini tidak adill....nape aku tak dpt bonus, huhu.. (sbnanye dpt, dan dah eabes pun, ekeke..)

bg baju la, perfume ke, jam ke..standard la brg² camtu utk hubby.

fuadnis said...

chugie..
utk hadiah yg lebih bmakna utk hubby ko...ko tgklah ape kgemaran or hobi dia..mesti dia suke sangat!!

DYLA said...

bestnyer... suzie, duit bonus tu simpan dulu.. nnti leh pulun buat beli brg2 baby.... :)

iman said...

heheeheh cam berita baik utk iman gak jer acik chugie, befday iman pun x lame g, hujung minggu nie jer...sesambil acik chugie beli present utk acik fami, cr utk iman sekali erk....kui!kui!

hhehehe acik chugie kan dah bg hadiah bermakna wat acik fami...baby;p

zh-ena said...

waaaa blh la belanja kat mosin nie hehehehe

nak bg kat hubby sng ajer ko tgk apa yg dia takder ko belikan ajer la
klu tgk wallet dia dah buruk sgt apa lg belikan ajer yg baru
kasut ker, hphone ker, jam ker, t-shirt ker..mmg byk pilihan la..

bg idea kat org mmg sng ajer tapi bila diri sendiri nak bg pun kehabisan idea nak bg apa kat hubby kan..

Unknown said...

Barine,
Adil pe? kite kan lain2 company..hehe:D

Anis,
Hobi die, main bola..aku de terpikir nk beli kan die Kasut bola, tp memandangkan die dh x boleh main bola, aku batal kan je niat tu.

Dyla,
Memang ada simpan skit utk beli brg baby pun..penting tu!

Iman,
Wah, bezday iman pn bulan ni gak ek? same lah ngn uncle fami..leh lah celebrate sesame nanti ek.
Emm..tul gak tu kn iman? so x yah lah acik cr lg hadiah kn?emmm bagus gak idea tu.

Ena,
tul tu na, bg idea kt org memang senang, tp bila kita sendiri nk g beli.. aduh, bikin pening kepala gue. :D Dah g makan MUMTAZ NAN ke??

Marsha~ said...

kite keje gomen, bonus dah lamaaaaaaaa dah habis.. :(
bolehle shopping brg2 baby kan? bestnyaaaaaaaa..
*belilah perfume ke.. wallet ke.. baju ke.. sandals ke.. jam ke.. heheh..

Unknown said...

Ha..sandal kn? Good idea gak tu. leh ar nnti g cari. Thanx ye Marsha!

Unknown said...

belikan dia shaver...bukan pakai buang punya cik chugie...cari BRAUN satu...berbaloi pakai smpai tua!

simpan dulu duit bunos tu, atau jgn belanja smpai habis. it doesn't feel good when broke.

aku dpt bonus tiap2 bulan bila mr hubby kata "is there anything ELSE you want to buy?". yayyyyy!

Unknown said...

Tun's,

ermm..it's sounds good. Shaver.. lain dr yg lain idea ko ni normi.

Tang bonus tu, mmg de nk menyimpan skit, tp tapak tangan ku ini teramat lah gatal nye. tengah menahan je ni huhuuh..

Bestnye dpt bonus dr hubby every month norm.. (tu kire duit poket ek? ke duit dapur? aku pn dpt gak huhuhuu.. bonus die pn aku dh perabih kan skit.)

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates