Tuesday, April 27, 2010

syahdunye hati tengok dia..

Salam..
nak cerita pasal malam semalam.. masa tengah bertenet!
Masa tu aku tengah ralik update blog, sambil tu fatin pun asyik lah kacau2 aku..
kejap dia panjat sana, dia panjat sini..
yang aku pulak, sambil menaip mulut pun terjerit2..
"fatin, jangan main tu.."
"fatin, jangan lah panjat.."
n bla..bla..bla..
Tak cukup dengan sesi panjat2.. die buat pulak sesi selongkar baju aku..
dan akhirnye..
satu piatan hinggap kat kaki dia.. (teruknye aku kan?)
Pastu dia nangis, dan berhenti lah kejap dari buat perangai2 dia tu... tak sampai 10 minit, die buat perangai lagi.. kali ni, dia buang barang pulak..

abis lah segala yang ada kat atas meja tu di buangnye kebawah..
Bila dah buang 1 barang ke bawah, dia pandang aku, pastu tersengih..
Pastu dia buang lg barang yg lain, n pandang aku dengan sengih2..
Dalam hati aku memang dh berapi geram..
Akhirnye, aku marah dia.. pastu bila dia dah nangis, aku pulak rasa sedih..
bercampur rasa bersalah.. uwwwwaaaaaa... sian anak aku, kene marah ngan aku..
Di sebabkan rasa bersalah tu, aku pun bagi lah dia susu, n peluk dia.. nampak dia macam dah mamai..nak tido lah tu.
Bila tengok dia cam dah tido, aku pun sambung bertenet balik..
Tengah2 aku bertenet tu, dia bangun.. tapi kali ni tak buat perangai..
dia guling2 dekat aku, pastu dia pandang je..
mulanye aku x perasan, bila aku toleh je.. dia senyum..
aku pun balas senyum dia.. pastu aku menaip balik..
dalam aku menaip tu, die tenung aku lagi..
sambil tersenyum.. aduh, tangkap syahdu wo..
last2 aku rasa syahdu sangat lah plak bila tengok muka kesian dia tu..
agaknye dia nak aku layan dia.. sebab tu lah dia buat perangai tadi..
Ape lagi, aku tutup laptop.. terus pergi dekat dia and peluk dia.. bikin ana nangis wo.. sebab tengok muka anak yang memang kesian tu.. huhuh..
Lepas tu baru dia tido..
kesian fatin.. aku ni lebihkan bertenet dari dia...
maafkan ummi ye sayang..
nampaknye kena lah aku kurangkan waktu bertenet di rumah..

ni pic lama.. saja tempek sini.. aku suke tengok pic ni.

18 comments:

fuadnis said...

baca entry ko kali ni kan..aku sama rase terpukul..sebabnye kan..akupun rase benda yg sama bila asik sibuk bertenet..lagi2 bila dah terlibat dgn facebook..adoila...macam lupa daratan sungguh..tu yg sejak dua menjak ni..aku dah mula mengabaikan hal2 bertenet ni..sungguh menjadikan aku manusia yg kurang bertanggungjawab....hahahahaha...pengakuan ikhlas ni..kih..kih..

|| NaFiRaa || said...

betollaa... kadang2 bertenet nih buat kita leka..lupa sume benda.. huhuhu..

UglyPooh said...

hehe..yela tenet ni melalaikan.
utamakan anak dulu tau.tu yg paling penting. bdk2 mmg nk dilayan...siannn.

p/s : xsabar nk anak :-)

Ain said...

dasyhat betul penengan tenet kan....

kesian anak2 kita...

huhuhu.....

mommy twin said...

betoi lar weh... tenet mmg melalaikan. smpikan kekadang keje2 umah pun terabai. aku nk berubah mulai skang. nk buat jadual, 2 jam sehari jek untuk tenet (boleh ker?)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Sian Fatin... :)
Kekdng lily pon gitu gak..
Klu Lily bertenet..
Time tu gak lah Qis nk bermanja..
Sampai kekdng Qis kena mrh kaco kita..
Nangis2 jelah dia..dh nangis..baru plak rasa bersalah..kesian diorg kan..
Betul gaklah tenet ni melalaikan.. :)

Unknown said...

fuadnis,
hehe.. nampaknye ramai yg tersedar kn?

Unknown said...

nafiraa,
:p betul kn?

Unknown said...

uglypooh,
betul tu..

aik, bagus2.. kahwinn dulu k.

Unknown said...

Ain,
yep.. betul2 dasyat.. sampai kita lupa diri.

mommy twin,
ahaha.. bleh ke dah? aku cabar ko!

Unknown said...

Lily,
lepas ni kita kene lebihkan anak dulu k..

@e_da said...

betul..sy pun penah jd gitu.. anak buat mcm2 cara nak tarik perhatian kita sebenarnya kan...

Nia said...

Chugie, itu la nia rasa bila marah Diha kalau dia kacau masa tengah bertenet. Sebenarnya anak kita tu perlukan perhatian. Tapi, nia sibuk melayan minat sendiri. Bila malam2 tengok dia tido, rasa bersalah sangat. Tersentap bila teringat, anak ni amanah Allah, tapi aku tak layan dia sebaik-baiknya. Adoi,..rasa nak nangis pulak dah ni..Takpe la, kita sama-sama dah sedarkan, belum terlewat untuk kita berubah.Sama2 la kita ya! Bertenet masa anak tido ke? hehe..

maya amir said...

saya pun sama.. adoii yaii, lps dh marah si kecik, mulalaa rase nyesal & tersedar diri.. betul tu kene kurangkan tenet di umah (tapi kes saya : kat opis pun takleh bertenet)aramak....heheh

Mek Rose said...

hoho
sbb tu sy skarang dah lama tak update blog bersiaran dari rumah
sbb kesiankan rafiq..cam terabai..

so berukband tu kdg2 raa cam bayar free2 je sebulan kat celcom
guna sekali sekala je..uhuhu

ezan said...

ala la la.. cian fatin.. tu la kadang2 lepas kita marah baru rasa cam tersedar kan.. ezan pun sealu camtu... nampaknya chugie kena tdokan fatin dulu la pasni.. fatin kat priority... :)

mak encik | SZ said...

alaaaa sedihnyaaa...
tp gitu la chugie, kdg2 mmg kita terleka ngan lappy smpi anak terabai/kena marah sbb kaco pastu mr boss slalu la bising...(itu akak ler)...

aLyNnZ said...

hehe..tul tuu skang nie kalu kt umah mmg susah alynn nk jenguk blog..biler danish titonn ada saja benda yg x selesai kena buat..ciann fatin ngan danish mama nyer up to date..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates