Monday, April 27, 2009

Akhirnye..

Akhirnye, hajat nk pasang aircond kat umah tercapai juga.. setelah sekian lama berpikir2, akhirnye aku korban kan gak duit simpanan utk beli aircond.. (tp utk bilik aku je, yg belah ruang tamu tu adik aku yg sponsor k..) Sabtu lepas, abis je check up kat klinik, aku terus ke kedai elektrik yg berhampiran.. try survey2 harga kt situ. Akhirnya aku dapat gak kedai yang tawarkan harga yang memang berpatutan dan boleh pasang dengan seberapa cepat yg aku nak. So, sabtu aku beli dan buat bayaran, esoknye die dah datang ke rumah untuk pasang aircond. Aku pilih brand LG yang sekarang ni tgh kuar kat iklan tv.

Aku pasang aircond ni bukannye ape, sebab keadaan cuaca sekarang ni dah semakin tak menentu. Kadang2 tu panas sangat, dan kadang2 tu hujan..tp panas lebih dr hujan.. itu lah yang buat aku terpaksa gak guna aircond. Memandangkan aku ni dh semakin besar, so tahap kepanasan badan tu melampaui badan org yg kurus.. dan Akhirnyeeeeeeeee, ini lah hasilnye..


1 di ruang tamu rumah...


1 lagi di dalam bilik aku.. ini mesti ada sebab nak tido malam memang panas tanpa aircond.

Kerja pemasangan sedang dijalankan.. memang bersepah umah aku di buatnye.. aduh.. penat mengemas dengan keadaan perut yg dah memboyot ni.



taraaaaaaaaaa..dah siap pasang pun.. pas ni leh lah aku damai dan tenang berada di rumah..

11 comments:

fuadnis said...

bestnye ade aircond..ni yg buat aku jeles plak nie..akupun tgh kepanasan gak ni terutamanya time malam..berapa hargenye suzie??tak habaq pun..

Unknown said...

suzie, nak berpantang nanti sebaiknya jangan duk dalam aircond. memang nyaman tapi tak bagus utk kesihatan tubuh badan.

tapi suhu panas sekarang ni memang sangat...uiihh. kita tahu.

jadi,bersedia untuk bil elektrik melambung tinggi.

Unknown said...

Nis,
yg dlm bilik tu RM880 1 Host power je. Yg kat luar tu RM1380 1.5 host power..

tunfrida,
mmg betul tu, tp aku x berpantang di rumahku..aku berpantang di rumah mertua, So mmg x dpt rase kedinginan aircond. Yeeeeeeeeee aku dah bersedia utk menangis masa tengok n bayar bil yg bakal melambung!! huhuhu

DYLA said...

suzie, masa aku pregnant dulu la aku dpt aircond. mmg tak tahan

tak leh tdo malam. last2 hubby blikan..

pastu dlm pantang, aku ada curik2 duk dlm aircond. pastu aku bg alasan kat mak, luka bedah aku berpeluh. hehehe..

Unknown said...

dyla,
pandai ek ko acingelat ngn mak ko.. biasenye ibu2 ni suke bebel kat anak die yg tengah dlm pantang, almaklum org tua kan.. memang menjaga betul kalu tgh berpantang ni.

Unknown said...

oo...rumah mertua kat mana tu?

suzie, it's HORSE power. kuasa kuda. HP.

Unknown said...

orang tua-tua lebih tahu sebab dh ada pengalaman sakit urat, sakin badan segalanya...

aku masih ingat org tua2 bercerita, dulu mereka dlm pantang, kalau nak sejuk sampai sanggup peluk tempayan air. kansejuk, kan? hahaha

kelakar pun ada.

tp tengok org2 tua yg panjang umoq tu haa..
bila tanya rahsia semua habaq tak amik ais, minum air masak, kurang gula, kurang garam...makanan organik...bla..bla..bla..hehehhe

jadi, ada baiknya kita ikut sahaja apa yang dikatakan orang2 tua.

Unknown said...

tunfrida,
hahahha silap lagi..aduh.. time kasih la sbb betulkan ejaan aku tu.. :D emm umah mertua aku kat Kayu ara damansara ni je ha.. dekat je.

Zura Tahir said...

nyamannye...pas nie nk selalu lah dtg umah ko...tumpang air cond...hehehe

Unknown said...

tunfrida,
normi, pantang org tua2 ni mmg bagus di amalkan. Tapi tahu saja lah kita yg muda ni.. pantang nak berpantang tu..

Unknown said...

ya, sama-sama.

tulah, kena belajar cara mereka org2 tua.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates