Thursday, April 9, 2009

Pergerakan babyku... saat ini..

Amboi.. bukan main ek baby aku ni bergerak2.. Sampaikan aku x tau cmne nak hentikan dah.. (harus ke aku hentikan??ish..never.)


Bukan aku x suka, tapi bile die dah terlalu aktif bergerak dan kadang2 tu mengeras, buat aku rs sakit skit. Tapi ape pun aku memang gembira, sebab itu menandakan yang baby sihat dan aktif dalam rahim kite. Normally die akan bergerak terlalu aktif bila dah masuk office hour.. Bermula dari bangun pagi untuk solat subuh, die dah mula bangun n bergerak dalam perut ni. Walaupun x aktif sangat waktu tu, tp memang dah menjadi kebiasaan setiap kali azan subuh je (memandangkan rumah aku mmgbetul2 depan surau), die akan bergerak n aku pun memang dah x boleh tido lena dah time tu.. jadinye, aku kene terus bangun dan bersiap ape yang patut.


Start je enjin keta nak bertolak ke pejabat, die pun mula menjalankan misinye.. mengeras kat dalam tu.. masa ni, aku dah mula berborak dengan baby dan bagi skit warning kat die supaya jangan teralu mengeras sebab aku x dapat nak memandu kalau die terusan mengeras, sebab kadang2 tu boleh buat aku rase sengkak kat bahagian atas perut, susah kalu nk memandu bile rasa keras kat bahagian atas perut tu. Bila dah sampai opis n time breakfast, die pun pe lagi.. memulakan aktiviti dalam perut ni berdansa (hehheh BERDANSA?? ermm..agaknye kot) sampai lah ke masa aku mulakan kerja.. bile dia dah penat bergerak2 agaknye, baru lah die slow kan skit pergerakan tu.. dan ade masanye die berhenti gak dari bergerak, tp di selang dengan mengeras. Sampai lah ke masa lunch. Rasanya bayi aku ni memang suka bile ikut aku ke opis kot, sebab die hanya akan terlalu aktif (sampai x ingat dunia) dalam perut masa aku keluar dari rumah. Bila dah masa nak balik ke rumah tu, sepanjang jalan dia akan bergerak dan mengaras. Tiba je di rumah, die pun senyap je.. cuma bergerak untuk masa2 tertentu je lah.. Agaknye die rase seronok kot ikut aku bekerja heheheh:D, dan bila kat umah die beristirehat kat dalam perut tu ekekeke.. lawak pun ada bila menghadapi detik2 pergerakan baby dalam perut ni. Kadang2 tu buat aku tersenyum sensorang dalam keta (hope tak adalah mata2 yang memandang aku ni igt yg aku ni sewel heheh).


Agaknye ni lah yang dirasai oleh semua ibu2 mengandung kan? ke ada yang lebih teruk dari aku??? hehehhe:D Walau apa pun.. ia sememangnye satu pengalaman yang memang best.. best sesangat!!
Gambar terbaru aku.. besar kan perut?? :D (gambar ni di ambil semalam, selepas makan tengah ari..perut pun nampak full je) Khas untuk tatapan pembaca blog aku ni.

iezmierah blogspot

7 comments:

Ciklinn said...

ala comell ibu mengandung...baca citer chugie tu kan akak tingin nak mengandung balik rasanya..... sonok rasa baby gerak2 dlm perut..tpai kalu bab dia mengeras tu mmg tak thn kan..

fuadnis said...

amboi..kemain lagik perut ko ye suzie..mcm perut aku je dulu besornye..dr bentuk perut tu cam baby girl jek..hik..hik..ada can dkat 4 kilo tu baby ko..ha..ha..

zh-ena said...

wahhhhh mmg besar la peeut ko zie..tapi muka ko tak la tembam sgt kan

Unknown said...

ciklinn,
kak, moh ler kite pegnant same kak heheh:D

nis,
perut ko dlu pun besar cmni ek? aku pn rs berat anak aku bleh cecah ke 4 kg.

na,
jgn menakutkan aku.. tp perut mmg besar kn? huhuhu;))

DYLA said...

suzie,
ko dah scan baby ke? besarnya perot ko suziey? kalah aku ni ha..

Unknown said...

dyla,
ha tu ar.. besar kn?? dh scan pun..tu pn dh masuk 7 bulan baru nampak jantina die. Insyallah baby girl..

Unknown said...

dapat jugak nengok gambar suzie pregnant...hehe

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates