Sunday, August 2, 2009

Dinner @ Cinnamon Restaurant One World Hotel

Salam..

Jumaat lepas aku ada dinner di One World Hotel yang terletak di sebelah One Utama. Hotel baru yang boleh dikatakan antara hotel yang agak mahal juga lah. Dinner ala buffet di Cinnamon restoran ni aku yang incharge, tapi bukan aku yang bayar ye. Dua orang staff aku dapat durian runtuh dari HQ perodua, jadi dorang share duit untuk belanja semua staff makan buffet kat restoran ni. Jadi aku sebagai head, telah mencari restoran ni sebagai tempat dinner kami.

Restoran ni memang cukup eksklusif, lihat saje lah pada namanye, dan kawasannye. Harga untuk buffet ni pun boleh tahan juga dan makanan die pun sedap, cuma pilihan makan tu tak banyak yang macam aku sangkakan. Mungkin harga yang di tetapkan tu bukan base kepada makanan yang di hidangkan tapi more to nama hotel tu kot. Dari pengalaman aku menikmati makanan buffet di hotel, biasanya mereka akan hidangkan sekali air2 jus atau pun minuman manis yang lain. Tapi di sini dorang hanya sediakan kopi dan teh saje disamping air kosong. Kalau kita nak mintak air lain, charge akan dikenakan. Disini mereka sediakan beberapa kaunter yang berbeza jenis hidangan dari local ke continental food. Macam yang aku cakap tadi, jenis makanan setiap kaunter tu memang tak banyak. Rasa mcm tak puas hati pun ada, tapi memandangkan bukan keluar duit sendiri, jadi tak adalah rasa terkilan sangat. Apa pun aku dan kengkawan opis memang enjoy makan especially tang desertnye.. memang aku suke makan desert kalau pekena makan buffet ni. Aku akan cuba segala jenis cheese cake yang ada..memang sedap sangat.Enterprem skit gambar aku tengah menghadap makanan.. makan sampai puas tu hehehe..

Masa ni orang tak ramai lagi, aku pulak antara orang yang terawal sampai. Habis je waktu kerja aku terus ke sini. Kalau tak silap pukul 6 lebih aku dah terpacak dalam ni dan menikmati hidangan2 yang ada.. syok tu..

Meja yang kami reserve khas untuk sume staff yang hadir.. masih lagi kosong sebab dorang ni datang memang lewat..

6 comments:

Zura Tahir said...

lawa jgak layout ko nie...dh pindah umah baru erk...esklusif tue tmpat tue...ala nama pun one world...

Zura Tahir said...

tinggal lg satu pesan...nti klau nk buat reunion kite buat kat situ...hehehe...

iman said...

XNAKLAH KAT SITU RA, MAKANAN X BNYK, KITER CR HOTEL LAIN Y LEH HANDLE ANAK²...HAHAHA LAST YEAR AKU B'BUKA PUASA NGN FAMILY AKU KAT QUALITY HOTEL SHAH ALAM...SEDAP GAK

Unknown said...

korang, ade lagi tempat yg dekat. Kat royal bintang bersebelahan dengan The curve. Harga Buffet ramadhan pun not bad 60++ rasanye

Unknown said...

pandai kau sebagai HEAD mencari tempat makan..... hehe

sesekali, apa salahnya.

Unknown said...

Frida,
huhuhu..orang nak belanja, aku pau ler cukup2 hahahah

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates