Sunday, August 16, 2009

# Makanan

Fresh juice..

Salam sume..

Sapa suke jus buah??? angkat tangan...!! heheheh macam aku nampak je korang angkat tangan tu..

Aku memang penggemar jus buah, kalau ade kelapangan, biasanye aku mesti akan buat jus buah ni untuk diminum.. almaklum lah, sejak ada juice extractor ni, kerja memang sangat mudah.. selain tu, kalau keluar makan pun, biasanye aku akan pesan jus buah sebagai penghilang dahaga, tapi tak lah sesedap macam yang kita buat sendiri kn??

Hari ni aku cam rasa rajin skit kot, sebab tu lah nak buat jus buah ni.. biasanya aku cuma gunakan 3 atau 4 jenis buah atau sayur.. antaranya epal, oren, tembikai, carrot dan tomato.. tapi di sebabkan bahan tak cukup, aku hanya guna epal, oren dan carrot je.. selain tu, kita bleh jugak nak campur nenas, timun, batang saderi, dan banyak lagi lah.. kalau nak cerita kat sini, sampai esok pun tak habis kot.. :D

Jadi, di bawah ni antara bahan yang aku gunakan untuk dapatkan jus buah..

Carrot yang dah di buang sedikit kulitnye, dan di basuh bersih.. letak carrot ni banyak, memang sedap sangat..
Epal dan oren segar yang memang manis dan ada sedikit masam.. untuk oren, memang aku cari yang manis..


Pengisar buah.. kalau tak ada ni, bleh lah guna blender je.. senang!

Ni lah hasilnya selepas di kisar..
Campuran Epal, Oren dan Carrot.. tanpa gula ye.. memang sedap sangat.. manis buah yang original.. aku minum jus ni tanpa ais. Sooo yummy!! slurrrpppppppppp...

5 comments:

Unknown said...

Guna juice extractor memang lebih swedap banding guns blender. aku pun selalu buat fruit juices.

jus tomato tak minum, chugie?
[satu-satunya jus yg No-No to my hubby].

Zura Tahir said...

bukak lah kedai zie...

zh-ena said...

aku suka minum juice saderi..mmg terus buang angin la

Shifa said...

wah menariknye! boleh cuba nih..

Unknown said...

to all,
meh ler kite try!!

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates