Thursday, August 27, 2009

Iftar kami semalam..

Salam..

Semalam aku dan ahli keluarga berbuka di luar.. jadi nya aku tidak lah perlu memasak semalam.. relax skit. Kalau tidak memang tergopoh gapah nak balik kerumah dan siap kan hidangan iftar kami. Sebenarnya rancangan untuk berbuka di luar ni adalah rancangan last minit, yang mana tiba2 kakak aku plan nak berbuka bersama kami.. memandangkan dia pun malas nak masak, jadi die suruh aku cari tempat untuk berbuka di luar.. so, aku pun secara tak langsung menjadi kepala untuk mencari tempat berbuka kami semalam.. puas juga lah aku cari tempat yang dekat ngn rumah, sedap n harga nye yang boleh tahan.. Dan akhirnye, aku dapat tempat ini....

Ok, jom aku cite skit ek!

Tempat : Thaibase @ Groupbase Caterer di Bandar Sri Damansara.
Harga buffet: Untuk dewasa RM29.90 , untuk kanak2 RM15.90 sahaja. no extra tax ya!
Antara juadah die : Satay, mee hoon goreng, loh mee goreng (chinese style) , Lauk ayam ( 3 jenis masakan ), daging (2 jenis masakan), ikan (3 jenis masakan), udang (masak lemak & masak butter), sotong (2 jenis masakan), sayur (3 jenis masakan), ulam2, salad, kuih muih melayu, wantan goreng, kek2, brownies, tat buah, buah2an, desert plak, dorang sediakan 2 jenis bubur, dan tak ketinggalan ada juga western ( sirloin steak dan fish and chips), aiskrim, dan minuman plak die ade sejuk (manga dan lemon) dan panas (teh dan coffee) termasuk air kosong.. memang lengkapkan?? rasanya ada yang aku tak sebut.. tak ingat lah.. tapi yang pasti, ini pun dah cukup banyak.

So skang ni, kite layan gambar plak..



Tengok tu... fatin yang sedang khusyuk tengok makanan yang dah terhidang kat atas meja.. sampai menangis2 dan meleleh2 air liur die nampak makanan2 tu. akhirnye aku suapkan juga die sedikit kurma..baru lah senyap si kecik ni.. kalau tidak memang tak senang kami makan.

Ni die nak lagi.. sebab tak puas kot hanya dapat makan kurma je hehehe... tapi aku tak bagi dah sebab takut perut die tak leh terima nanti.. lagipun die belum boleh makan lagi..

Pada korang yang teringin nk berbuka ke mari.. bleh minta no talifon dari aku ye.. heheh:D rasa cam bleh dapat penghargaan dari caterer ni sebab iklan kan tempat makan die.. yang pastinye, juadah2 die semalam memang sedap2.. dan aku pula memang dah biasa makan di sini bila ada kelapangan waktu lunch. Hidangan die memang tak pernah mengecewakan aku.. korang nak try ke??

7 comments:

Zura Tahir said...

patutlah ko ajak ktorg berbuka kat situ...erm..okey gak kan sbb ade sate....

lannida said...

zura-sate
sate-zura
dua perkataan yg sangat berbeza tetapi saling berkait. ye lar, sorang pemangsa, dan satu lg menjadi mangsa...he..he..

Unknown said...

ra, ko memang suka satay ek?? hehehe..

ida,
memang berbeda.. sian yg jadi mangsa tu..hahahah:))

zh-ena said...

ra suka la sbb ader satay blh la dia berbuka mkn tu nnti

Marsha~ said...

perghh! worth it sgt dgn harganya tu......

Unknown said...

berpatutan juga harganya tu...
bagi alamat, z.

Unknown said...

normi,
addressnye : No 7&8 Jalan tanjung SD13/2 Bandar Sri Damansara, 52200 Selangor.

Tel: 0362721184 / 012-3376820

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates