Tuesday, August 25, 2009

Owh penjual di Bazaar ramadhan..

salam..

Dah nama pun bazaar ramadhan kan? macam-macam jenis makanan ada.. cakap je nak ape, dari makanan yang berat sampai lah yg ringan2, semua ada.. Pada yang tak sempat nak memasak tu, dah pastinya bazaar ramadhan lah tempat untuk mencari bahan santapan masa berbuka puasa nanti. Bila ke bazaar ramadhan ni, mata memang akan jadi rambang serambang rambang nye.. itu nak, ini nak.. nafsu mengalahkan segalanya.. dan bila sebut pasal bazaar ramadhan ni, rasanya memang banyak tempat ada buat bazaar.. dan time2 ni, orang yang tak pernah menjual pun akan turut serta meniaga. Almaklum lah, nak tambahkan pendapatan...

Tapi yang aku tak berapa puas hati dan tak berapa berkenan pada peniaga2 ni adalah kerana dorang tak concern tentang makanan yang dorang jual.. Pernah sekali tu, adik aku ke bazaar untuk beli kuih buat berbuka puasa, aku suruh die beli kuih seri muka.. memang kuih ni menjadi kuih fav kami bila time2 berpuasa ni.. nak di jadi kan cerita, yang pergi beli kuih tu pulak adik lelaki aku.. so memang die tak pandai nak tengok kuih tu ok ke tak..

Sampai je masa nak berbuka, aku capailah kuih seri muka tu.. mak aii.. memang geram yang amat sangat lah.. kuih tu nampak je ok, tapi tepung hijau die lembik.. pulut die pulak mentah.. aku tak tahu lah macam mana peniaga tu berniaga. Tak kan lah tak boleh fikir yang kuih tu tak proper untuk di jual?? emm.. buat aku rasa geram yang amat time tu.. kurang pahala puasa aku ari tu sebab mengutuk peniaga yg menjual kuih tu..

Akhirnye, aku cuma makan makanan yang aku masak sendiri.. kadang2 tu tak paham lah dengan peniaga2 ni.. tahulah dorang nak untung, tapi biar lah berpada2.. nak menjual tu biarlah kena dengan makanan yang nk di beli dek orang.. makanan tu untuk di makan, bukan untuk di buang atau di beri pada binatang..

Jadi pada peniaga2.. hope tingkat kan pembikinan makanan yg korang niagakan tu.. harga bukan menjadi masalah kalau kena dengan bahan dan juadah yang di jual tu. aku lebih pentingkan kualiti dari kauntiti..

7 comments:

Drama Mama said...

oh setuju, kekadang tu kuih yang dijual tah apa2. tension okeh!

saya kalau bukak pausa tak lengkap tanpa murtabak. tapi once a week la bukan tetiap hari :-D

Unknown said...

ya, bagi mengelakkan kekecewaan tahap melampau, tak perlulah berharap sgt keenaakn dan kepuasan makanan yg dijual di bazaar ramadhan. masak dan makan sahaja dirumah...

yang sedap, elok, sesuai citarasa tu...mujurlah. yang tidak...nasiblah!

b4r1n4 said...

lumrah la tu, mana-mana pun ada..huhu.

zh-ena said...

selalu gak terkena..buat sakit ati ajer

Zura Tahir said...

drg nie biaselah...hentam keromoh je

iman said...

y penting kualiti bkn kuantiti...

Unknown said...

betul pe yg korang cakap tu. hehehe..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates