Tuesday, August 11, 2009

Fatin meragam pagi ni..

Salam..

Aku sedang mengantuk saat ini.. kenapa?? sebab pagi2 fatin dah buat ragam.. aku tak salah kan dia pun, tapi kesian sgt kat dia.

Pagi, jam 4 lebih fatin dah bangun, mulanya tak menangis pun..cuma merengek macam nak menyusu.. sambil baring, aku susukan die.. lepas tu aku rasa mcm tak selesa, lagipun takut aku tertidur masa menyusukan die dan takut die lemas, jadi aku pn bangun untuk duduk menyusukan.. bila aku sua kan je ke mulut die untuk di susukan, die mula menjerit dan menangis. Selama ni, tak pernah lagi fatin buat perangai macam tu.. aku cuba bawak die berdukung untuk redakan tangis die, tp still jugak x jalan. Kemudian aku pas fatin kat hubby, mane tau die bleh senyap bila ayahnya dukung, tapi tetap sama jugak..tetap menangis. Penat jugaklah kami pujuk dia dan cuba beri susu botol, dan siap bwk berdukung kat ruang tamu, tapi tetap jugak tak henti tangis die.

Aku cuba rasa perut dia, macam kembung skit, kemudian aku sapukan minyak angin yu yi.. dan cuba urut2 skit perut die dan bahagian belakang badan die, nampak mcm die rasa selesa skit, dan terkentut2.. tapi kembung perut die tetap jugak tak kurang.. fatin pulak terusan menangis.. huhhhh...aku dan hubby dah mati akal di buatnye time tu.. aku cuba rasa badan dia, tak panas sangat pun, cuma rasa dedar2 je dan ckp kat hubby yang mungkin sebab badan die rasa panas dan demam yang buat die meragam kot.. hubby pun suh aku ambil ubat demam untuk bagi fatin makan, lepas tu cuba menysusukan die balik, baru lah die senyap dan tertido masa menyusu.

Rasa nak menangis pun ada bila tengok muka die yang kepenatan menangis.. rasanya ni lah paling lama die menangis selama habis pantang. Aku sendiri pun tak pasti apa sebabnya, mungkin fatin sakit perut dan panas badan yang buat kan die menangis dan meragam.

Pagi masa aku bersiap nak ke tempat kerja baru die terjaga, dan nampak muka die ceria balik.. alhamdulillah..syukur sangat2.. senang sikit hati nak anta die ke rumah penjaga. Mulanya memang aku plan nak cuti je kalu die sambung meragam, tapi memandangkan fatin dah ok, aku batalkan je hasrat nak cuti. Cuma aku pesan pada penjaga fatin, kalau die meragam aku akan balik ambil dia. haii..fatin..fatin..risau ummi di buatnye..

6 comments:

DYLA said...

suzie,
fatin baru kene cucuk kan. rasenya sbb tu...
takpe la, dedar cucuk tak lama.

zh-ena said...

kebiasaan tu pas dh cucuk..akan meragam skit..

iman said...

heeheh...pengalaman tue z, nnt ade laik....xper slow² erk, kumpul petua bebanyak...

Zura Tahir said...

setuju ngan pendapat di atas tue...

Marsha~ said...

baby umur2 fatin ni mmg senang kembung.. sian dia... nasib baik bf, boleh gak tenang2kan dia bila melekap bila bf tu..

Unknown said...

deyl,
a'ah..fatin baru pas di cucuk..sebab tu die demam kot..

iman,
memang pengalaman betul..

Marsha,
fatin memang selalu kembung, ade juga bagi die minum gript water untuk kurangkan kembung tu.

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates