Tuesday, February 2, 2010

Di Bukit Gambang WaterPark

Salam..

Ini sambungan entryku semalam ye.. Untuk Hari kedua di Pahang, kami berjalan ke Bukit Gambang Resort! Memang agak teruja nak ke waterpark ni.. kami bertolak ke sini dalam jam 9 lebih, dan sampai lebih kurang jam 10 lebih gak lah.. Dari Kuantan ke Gambang lebih kurang 23 Km. Perjalanan pun memang sangat lancar.. mungkin sebab hujung minggu kot. Ramai yang beristirehat di rumah je..

Sampai je di Gambang Waterpark ni, kami terus menuju ke kaunter tiket untuk beli tiket.. aku lupe lak nak snap pic pintu masuk utama Waterpark ni. Harga tiket RM19.90 untuk dewasa dan kanak2 yang melebihi had 90cm dikenekan bayaran sebanyak RM12.90 -dah macam promoter plak aku dlm entry ni hehehe-. Semua perbelanjaan di dalam waterpark ini tidak boleh menggunakan tunai, hanya menggunakan tiket yang di beli untuk masuk kedalam. Dorang ni gunakan sistem e-coupon, dimana gelang kertas yang di lilit di lengan tu akan di scan semasa kite nak berbelanja.. minima coupon tu RM50 dan boleh di refund kalau kite masih ada baki yang belum digunakan.. Ini lah pintu masuk ke waterpark!, punye lah bagusnye dorg ni.. siap cek setiap beg lagi.. takut kalau2 kite bawak makanan ke dalam.. Selamat lah susu dan keperluan minuman baby boleh bwk masuk. Kalu idak.. aku cancel je mandi kat sini.

Pemandangan dari tempat lepak kami.. aku hanya sempat cop tempat lepak yang di bawah pokok2 kelapa ni je.. pondok2 semua nye dah penuh.. so sad lah.. kalu tidak sure aku bleh tidur bagai.. selamat ada meja dan kerusi. kalau tidak aku duk atas pasir je lah jawabnye..

Gambar atas ni gambar kaunter utama juga, yang mana pengunjung boleh top up duit untuk perbelanjaan dalam tu, selain kaunter untuk menyewa pondok2 dan peralatan yang nak di gunakan dalam tu.


Yang ni pulak food court nye.. overall, charge makanan yang di jual adalah amat berpatutan.. kalau nak compare dengan sunway lagoon dan tambun, rasanya harga makanan kat gambang ni murah skit kot.. taste die boleh tahan gak lah, boleh lah makan nak isi perut kan..

ha, ni lah pondok yang aku nak cuba dapatkan tu.. tapi malangnye dah penuh.. agaknye dorg ni datang awal2 pagi kot.. buka je kaunter, dorg terus serbu masuk n cop pondok ni.

Coco beach park.. tempat pertama kami untuk mandi manda. Memandangkan ini adalah yang terdekat ngan tempat lepak kami, jadi kami mandi kat sini dulu.. memang ramai orang kat gambang ni..

Fatin lah yang paling suke bila dapat main air... air dah masuk hidung ngn mulut pun die tak kisah gak. Janji dpt main air..

hubby ku pun suke gak.. sambil melayan anak, sambil tu jugak die bleh main air!

main air lagi..

ummi pun tak ketinggalan nak enterprem gak.. penat tul suh fatin pandang camera..

yeay! ni je gambar yang aku sempat snap. Gambar2 lain aku x dapat ambik pun sebab kami semua bz main air dan main permainan air yg de dalam tu.. tp memang syiok lah! cuma ad satu je yang aku tak main, part jumping tu.. aku tak berani nak gelongsor dari atas ke bawah.. eee seram ko! main gelongsor air yang pusing2 tu pun aku dah menjerit sampai nak terkeluar anak tekak.. tapi, semua nye memang happening sangat.. maybe next time akan datang lagi.
-sekian-


13 comments:

Dhea Ahmad said...

kawan2 nadia cakap memang best kat cni... but belum ader kesempatan nak gi...huhuhu

Unknown said...

yup..mmg best bangat! jom lah nadia!

Myalycia said...

hai.. salam kenal.. alycia pun lama dah teringin nak ke sini.. org cakap bestttt..

|| NaFiRaa || said...

waahhhh... bestnye!!!! nak gi jugak!!!

ari tu sis pi desa water park pon x byk amik gambar.. sbb masing2 sibuk nak berendam.. malas nak kelek2 kamera.. mandi lagi best..

Unknown said...

alycia - salam kenal gak, emm mmg best pun. moh ler kesana!

nafiraa- jom kak, kite buat gath ke GAmbang plak! :D

Myalycia said...

i followwww hehe..

ddfirdaus said...

tu la mmg rasa nak pegi cni..harap2 dapatle one day

mommy twin said...

haku dh hagak ko g sini... nk g...beh nyer... g sendiri2 jerk.. bukan nk ajak kawan2..tak aci tul

ezan said...

wah macam best je... nak kena g gak ni... :P

eB ezrin said...

wah bestnyer... tp jauhla.... hu3

Unknown said...

alycia - tQ dear!

dbalkis - kalu ke kuantan tu bleh lah singgah sini sat!

mommy twin - uit, den dah ajak ekau.. ekau yg x free ek!

ezan & mamaaerish - heheh nnti kalu berjalan ke kuantan, try singgah2 sini bawa sarah dan aerish ye!

Zura Tahir said...

krg g bertiga je....best

Unknown said...

mulanya bertiga.. pastu imah n d family dtg..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates