Thursday, February 4, 2010

Tips to increase Blog's trafiic!

credit to pakcik goggle! pinjam ye..
Salam..

hei..macam2 betul cara nak maju ni kan? bukan nak maju je.. nak tambah ranking blog pun bleh gak.. Aku sure, ramai yang bukak mata seluas2nye bile tengok tajuk atas tu. Aku pun cam tu gak, bila tengok tips nak naikkan traffic blog, kasi jem and havoc blog kite, mata dan tangan pun ligat lah gak pi cari2 info dan tambah2 pengetahuan.. ye lah, almaklum.. sape tak nak orang jengah blog kan?? lelebih lagi bila nuff kite pun turut naik mencanak2.. bila dah naik mencanak2, pengujung datang silih berganti.. makanya $$$$ pun akan bertambah lah jugak kn kan kan?? Tipu lah kalau korang tak nak.. sebab aku pun nak gak.

Tapi............................

Biarlah dengan isi cerita yang benar lagi betul, kalu nk tipu2 skit.. biarlah berasas gak, jangan campur adukkan hal2 politik yang melibatkan hal2 yang tak termasuk dalam korum..nanti, diri sendiri yang binasa. aku tak nak jadi camtu.. aku berblog sebab sekadar coretan semasa tentang kehidupan yang aku lalui.. lagi satu, blog bukan tempat kite nak melepas kan geram yang berapi2.. setakat luahan rasa yang tak keterlaluan aje..

owh! aku dah melalut ek?? bosan kan?? dah lupa plak pada tajuk asal entry ni..

okies lah, aku baru baca entry di MBP tadi, dan terpaut pada entry tentang tips nak naikkan trafic di blog.. jadi, aku pun tak nak lah tamak haloba dan simpan tips tu sendiri.. makanye, aku nak share bersama teman sekalian.. mungkin boleh diambil guna untuk mencantikkan blog kite, menaikkan cara penyampaian dan penyajian blog kite ni jugak!

korang bleh lawat entry ini -->7 Tips to Increase Traffic to your Blog hasil coretan Eyriqazz, yang korang juga boleh layari blog nye di Great Teacher Onizuka

7 comments:

Unknown said...

kalu nk tipu2 skit.. biarlah berasas gak

chugie, kau setujukah kalau blogosfera kita dihiasi dengan tipu sini sikit, tipu sana sikit? aduhhhh, habislah!!

Biarlah dengan isi cerita yang benar lagi betul,

ini aku setuju, DAN bermanfaat, ye dak...

satu lagi,
berblogginglah dengan disiplin (yang baik, tentunya)!

Unknown said...

oh ya, satu tips tambahan kepada tips tersebut,

jangkamasa blog kita loading pun perlu diambil kira.

aku kadang malas nak jenguk ke blog yang selowww melowww nak dibuka. kalau blog tu super duper informatif mungkin aku akan amik masa juga nak tunggu, kalau sebaliknya, ada kemungkinan aku takkan jenguk semula.

biasanya yg slow ni sebab banyak widget, banyak gambar (yang tak direduce size-nya) di sidebar serta pada blog entry serta siap ada music player. hurrrmmm...

my 2 cents.

|| NaFiRaa || said...

mekasih atas perkongsian tips..boleh tambah ilmu berblog..:)

ddfirdaus said...

saya setuju..jangan nak naikkan trafik nak jana $$$ kita create headline gempak yang panas..tapi isi ntah pape..itulah menipu namanya..just be ourselves, keep it simple tak berat sarat(content dan masa load)dam rajin2 berinteraksi dengan blogger lain esp visitors..hargai mereka yang melawat..

me??hehe..dah agak celaru bz minggu ni x update my blog..will try my best to update it soon(hari ni jugak hopefully)..mari melawat ye..(tumpang promo chugie)..

Unknown said...

norm - betul apa yg ko ckp tu.. tp skang ni macam2 ada..

nafiraa - sharing is caring kn?

dbalkis - heheh.. update lekaih k..

✿ Cik Nadyaa ✿ said...

Kekadang tu bengang giler dengan sesetengah blogger yang guna keyword bukan main gempak..Tapi isi habuk pun tarak..

Nak naikkan traffik pun agak² r..

Unknown said...

Nadya - mmg pun, saya juga turut terkena..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates