Saturday, February 20, 2010

Kami ke Cameron Highlands

Salam..

Sambung cite psl CNY lg ye.. kali ni kami ke Cameron highlands..

Memang plan yg agak giler.. sebabnye?? kami ke cameron ni balik hari.. hubby aku la ni... ape punye tut! Mulanya aku dh awal2 ajak die nak ke cameron, dpt stay semalam pun jadi lah.. tp die diam je.. agaknye bajet tarak kot.. last2 masa pagi ari isnin, lepas je kami siap2 breakfast die suh siap2. Aku tanye lah, nk p mana?? katanye "cameron lah".. pe lagi.. terkejut lah aku. Kebetulan adik lelaki aku pn ada, aku pn offer lah die tuk join kami, die pun on jelah.. kami bertolak ke Cameron dlm jam 11 pg dam sampai ke atas nu dlm kul 3 ptg.. haaaa amik ko.. punye lah lama perjalanan kami.. semuanye gara2 orang ramai nk ke cameron.. korang tak caya ek?? tengok gambo bawah ni............

sapa kata KL je jem teruk?? Cameron pun jem gak tau! majoriti kereta plate KL.. memang sesak tul lah.. gambar atas tu masa nak ke brinchang.. depan tu skit ada simpang nak ke Strawberry farm.. kami singgah gak kat sinun.. dpt gak lah rasa ais krim+ strawberry masam heheheh..
Gambar atas ni antara gambar yg aku snap masa kat dlm Strawberry farm tu.. tak banyak pun jumpe strawberry masak dan beso.. agaknye dorg sorok kot kn?? yg de kat luar tu cuma strawberry tak berapa nak besa.. apedaaaaaaaaa.. penat aku dtg dr jauh nun... last2 tengok daun strawberry je..

cactus... i like cactus! ingat masa kat sane nak lah beli cactus ni bwk balik KL, tp apakan daya.. niatku di tentang hebat oleh suami.. die kate nyemak je dlm keta. waaaaaaaaaaaaaaaaa:(( tunggu dtg len kali.. aku rembat n sorok dlm keta senyap2 hehehehe:D dah lah cactus ni murah je.. RM10 dapat 7 cup cactus..

cantik lah.. aku suke tul tengok hiasan taman ni.. actualy ni kat depan umah org.. aku suke tengok bunga ros die, cantik wei... kalulah umah aku de pokok2 ni.. alangkah indahnye mata memandang.. peghuni umah ni org cina.. kat tepi2 umah die penuh ngn bunga2 yg cantik2 yang tak kn dpt kat bawah ni.. cuma kat tpt sejuk je bleh tanam bunga tu.. aku pn tak tau penama bunga tu..korg p lah tengok sendiri nnti bila g cameron ek?

bunga ni pun aku suke tengok gak, that's y aku snap pic die.. walaupun tak dpt tanam kat umah.. tp aku tanam gambar die kat dlm blog ni.. kenangan tu.. i likeeeeeeeeeeeeeee!!

ais krim... i like too.. bawah die letak srawberry, atas die letak ais krim 3 perasa (coklat+vanila+strawberry) pastu die letak gak coklat hershey's.. aduh.. best ar! RM5.00 sahaja.. must try k!
Kami pun sempat posing juga... berlatar belakangkan hasil tanaman bunga cameron... sebenarnye x de lah sejuk sangat pun, aku ni poyo ooo je pakai baju sejuk tu ehehehehehhe..

dah abis lepaking kat strawberry farm, kami terjah pula pasar cameron.. memang sangat ramai org. Muka2 pun memang muka org KL yg paling ramai.. sesak wei! majoriti yg die jual kat sana, sayur, strawberry, jambu, teh, and yang paling best sekali.. udang+ketam+sotong+ cendawan goreng.. mak ai! memang best ar.. udang die beso2! ketam plak die goreng tepung seko2! mana aku tak rambang mata??? kat KL ni aku x jumpe lg org jual ketam goreng tepung seko2..

ha.. korg penah tengok jambu jeruk?? ha.. ni kat atas ni yg warna ijau tu lah jambu jeruk.. aku pn tak tau rasanye camne.. tak beli pun ekekeke.. yang sebelah kiri tu strawberry nak buat strawberry coklat. Aku tak beli pun sebab aku dah borong banyak masa kat strawberry farm. Aku juga sempat rembat 3 kotak teh cameron..
Tapi tu ar, tak sempat singgah ke ladang teh sebab orang ramai sangat berpusu2 benti tepi jalan + hari pun dah petang sangat masa tu dan kami pun memang tergesa2 nak balik.. kalu lah chek in kat sane malam tu sure aku g terjah ladang teh sambil snap2 gambar like ratu hindi kat sane heheheh:D
Sekian dulu cuti2 kami di cameron...

12 comments:

zh-ena said...

jambu tu di celup dgn pewarna
sekejap nyer lepak kat cameron
mesti tak puas berjalan kan

Anonymous said...

Nampak cam sedap je iskrim tu. . Telan airliur jelah.ehe. . . .

Unknown said...

ena - oo yeke na?? a'ah..memang x puas. rasa cam penat je berpusing2 like roller coster nak naik cameron. Tp sampai atas kejap je..

mzira- sedap2! jemput dtg malaysia zira..

FaTiN said...

never been there ! sejak tahun lepas plan baik punyer nak pegi genting last sekali ended up tak jadi pegi sampai la ke hari ni

Abd Rahim said...

Rasa cam teringin plak ker cameron Highland nie..geramnya..

Unknown said...

fatin - should go there.. tp kene bersabar dengan jalannye yg aduh...gamat!

Mr Kamikaze - pe lgi, moh ler pi sane!

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Salam Kenal..

Bestnyer p Cameron..kita x pernah sampai sana lg tau... :)

Thx ya sudi follow..saya pon dh follow gak..

zella y said...

chugie...banyak ke borong sayur...??
ais krim tu nmpak sedap...sebijik2 strawberry dia..mengancam!

noorafzan.blogspot.com said...

sedap weyh aiskrim tu ..
nyum2..

btw, time tu KL tak jem.
tempat lain lak yang jem kan..
ahahaha~

Unknown said...

salaam.

ahhhaa...best! Best!
Ku berada di CH hari sabtu pagi, singgah bntar otw ke kb. Pengunjung belum ramai ms tu.

Bunga kuning tu spp. lily kan? Yg derang jual kudupnya dipasar2 -kimcham namanya. Sedap grg celup tepung.

Yg satu lagi tu bunga tiga bulan, musim CNY mmg byk dijual. Tp yg biru putih ni murah compare yg purple-pink-maroon. Acu tanya harga, mmg beza. Ku pun suka bunga ni, suzie.

Strawberi plak, skrg bukan musimnya. Tp dapat gak sambar yg paket, buah besar2 rm 10/pct. Rasanya bila ramai pgnjung mgkn naik rege rm15-18 tu.

CuTeMiUt78 said...

wah.. dlm pada last minit planning pun menjd gak g jenjalan ya dik..

Zura Tahir said...

tido smlm lah baru best zie

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates