Thursday, October 8, 2009

# cita-cita

cita-cita aku..

Salam..





Tiba2 rasa nak buka balik cerita lama aku ni.. punca aku buka cerita ni pun sebab semalam masa sedang berYM dengan sorang teman ni, die tanya apa cita2 aku, jadi aku pn jawab lah NAK KERJA DI OPIS..





Ok jom flash back balik ek..


ceritanya camgini.., masa zaman sekolah dolu2.. masa tu aku di tingkatan 3, didalam kelas Kemahiran hidup.. kalau x silap cikgu yang mengajar subjek tu adalah cikgu Noraini.. cikgu ni memang best sangat2.. dan sangat melayan otak giler2 pelajar2 die, terutama otak aku dan teman2 aku ni.. sebabnya?? kami ni memang sangat2 lah suka main2 kan cikgu ni.. kadang2 tu sampai pening lah kepala die melayan kami walaupun kami dah lali kene piat, kene cubit.. dan kene macam2 lagi lah..




Suatu hari tu cikgu ni buka lah tajuk pasal cita-cita.. ( aku x ingat kenapa die buka tajuk cita2, sebab tak de link langsung dengan subjek die hahaha..) so, die pun tanya lah sorang2 kat kami apa cita2 kami.. sampai kat aku, die tanya.. "SUZIE, APA CITA2 AWAK?".. aku pun dengan rasa bangga dan sambil lewanya jawab, " NAK KERJA KAT OPIS CIKGU".. pastu die tanya aku sekali lagi, agaknye die tak dengar kot jawapan yang aku bagi.. aku pn jawab balik dengan jawapan aku td.. pas dengar tu, terus je die piat telinga aku.. sakit nye jangan cakap lah.. pedih dan sakit.. rupenye die ingat aku ni bg jawapan main2 dan saje nak kenekan die.. sedangkan sebenarnye aku sangat2 serius dengan jawapan aku tu. Tak pasal2 je aku dapat piatan tajam dari die.



emm.. lawak pun ada bila ingat2 kan balik peristiwa tu.. dan semalam aku tergelak balik sendiri, bila teringat kan jawapan yg aku bg tu.. Teman yang lain sume bagi jawapan nak jadi doktor, cikgu, peguam... aku plak bg jawapan nak kerja kat opis?? heheheh.. memang boleh fail kalu masuk exam dengan jawapan yang tak berapa nak menjawab soalan tu! heheh...



Dan sebenarnye, cita2 yang aku bagi pada cikgu aku tu dah pun jadi kenyataan.. Ini merupakan kerja tetap aku yang pertama dan tak pernah lagi tukar tempat kerja.. cuma tukar jawatan je.. Alhamdulillah.. memang aku lebih suka dan nak bekerja di opis pun. Aku tak suka kerja2 luar yang melecehkan aku..

3 comments:

Zura Tahir said...

walaupun smlm aku dh gelak tp ari nie aku nk gak gelak....hahahahhahahahahhahahahahahhahahhaa

zh-ena said...

aku tak ingat la story nie

Unknown said...

zura- ra, aku tau ko akan gelak sbb ko yg tanya apa cita2 aku tu semalam

ena- na..mesti ko tido masa kelas KHT ni kn???

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates