Friday, October 16, 2009

# kesihatan

Demam..

Salam..

Demam lah.. sejak semalam, bangun tido pg tu aku dah rasa ting tong sket, badan plak dah sengal2.. tapi still lagi kuat nak pergi kerja, dan memandangkan staff opis lain semua nya bercuti.. jadi aku tetap gagahkan juga ke pejabat. Mulanya badan aku rasa ok lagi, x berapa panas dan kepala pun tak sakit sangat.. dalam hati berharap gak demam ni tak makin teruk.. ubat?? memang aku ni jenis manusia tak kan makan ubat selagi tak teruk..jadi, tak de lah aku makan ubat.

Masuk ke jam 12pm, badan dah rasa semacam..seram sejuk, kadang2 rasa bahang yang amat.. kepala lak dh rasa berat.. nak amik half day, rasa macam tak sampai hati pulak nak tinggal opis tanpa orang.. memandangkan kerja pulak memang berlambak tahap ape ntah.. so, batalkan jelah niat tu.. masa lunch hour, aku cuba tido dan rehatkan badan.. nak makan pun memang dah tak de selera.. hope lepas tido, kurang lah skit demam ni.. tapi, tak kebah gak... pe lagi, aku mintak tolong cleaner beli kan panadol, pastu telan 2 biji... rasa ok skit.. tp kepala lak rasa berpinar.. mata lak kejap2 tengok jam.. bila lah nak kul 5 ni.. dah nak dekat kul 5 tu, aku cabut terus...

Dalam rasa badan yang dh makin teruk dan kepala dh semakin ting tong, aku sempat gak gagahkan diri ambil fatin dari rumah penjaga... nasib baik selamat sampai kat umah. Sampai je umah, lepas aku tido kan fatin, aku pun terus pengsan.. dan malam baru hubby bawa ke klinik.. di sebabkan panas badan aku teruk, dapat lah aku MC sehari hari ni..

Sekarang ni dah rasa ok skit... hope demam ni tak berpanjangan lah..

9 comments:

fuadnis said...

haa...demam seram sejuk..org baru lepas beranak ni klu dah demam cenggitu bahaya gak tu..ko salah makan ape2 tak??kotla..dah rumah terbukan banyak sgt..kot terbedal laksa ke..jaga2..takut urat kembang..ko plak branak cezer..

Unknown said...

ha?? ish ko ni nis.. menakutkan aku.. de sangkut paut ngn tu ke?? risau lak aku.

Unknown said...

get well soon, suzie.

Unknown said...

hope so normi..

Marsha~ said...

semoga cepat sembuh.... ;)

Zura Tahir said...

deman ke..patutlah ari nie xonline

Unknown said...

marsha - thanx ye..

zura- aku cuti lah.. but still OL, cuma x appear je.

Drama Mama said...

get well soon ya, jaga baik2. dun forget ur medication, and penting sekali pantang makan okeh

Unknown said...

Drama Mama - thanx.. skang dh ok dah.. hope x demam balik lah..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates